یورش امریکا به شهپاد ها و موشک‌ها در منطقه دریای سرخ

© AFP 2023 / STAFF SGT. SHAWN NICKELThis US Air Forces Central Command photo released by the Defense Video & Imagery Distribution System (DVIDS) shows a formation of US Navy F-18E Super Hornets in flight after receiving fuel from a KC-135 Stratotanker over northern Iraq, on September 23, 2014
This US Air Forces Central Command photo released by the Defense Video & Imagery Distribution System (DVIDS) shows a formation of US Navy F-18E Super Hornets in flight after receiving fuel from a KC-135 Stratotanker over northern Iraq, on September 23, 2014 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2024
عضو شوید
فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) گزارش داد، که ایالات متحده در 9 فیبروری به دو کشتی سطحی بدون سرنشین/شهپاد و همچنین موشک هایی که برای پرتاب بر کشتی ها در دریای سرخ آماده می شدند، یورش برد.
به گزارش اسپوتنیک، در صفحه فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) در شبکه اجتماعی ایکس گزارش شده است: "در 9 فیبروری، از ساعت 3:00 تا 21:40 (زمان در صنعا، پایتخت یمن، مطابق با زمان مسکو)، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده یورش های را برای دفاع از خود بر دو کشتی سطحی متحرک بدون سرنشین/شهپاد، چهار موشک کروز ضد کشتی متحرک و یک موشک کروز یورش زمینی متحرک که برای پرتاب بر کشتی‌ها در دریای سرخ آماده می‌شدند، انجام داد".
همانطور که اشاره شد، این اشیاء در مناطق زیر کنترل حوثی ها در یمن کشف شد.
Дым, поднимающийся над зданием, пострадавшим от удара в Эрбиле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2024
امریکا با یورش به سوریه، عراق و یمن به دنبال بدست آوردن آبروی رفته اش پس از خروج از افغانستان است
به گفته سنتکام، آنها تهدیدی فوری برای کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده و کشتیرانی تجاری در منطقه به شمار می روند.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، پیش از این درباره ای قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها نزدیک نشوند.
شماری از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند. حوثی‌ها گفته‌اند، که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه انجام می‌شود و آنها استدلال کرده‌اند که آنها در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی‌کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به امریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود. ایالات متحده و بریتانیا از میانه ای جنوری یورش های را به اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدهای بر آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این یورش ها را یک وحشی گری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала