کمیته بین‌المللی نجات: افغانستان از سرواژه ای خبرها کنار رفته است

© Sputnik / Mohammad Karim Bezhan شهر کابل
شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2024
عضو شوید
کمیته بین‌المللی نجات گفته که همزمان با افزایش سرسام‌آور نیازهای بشردوستانه و ناامنی غذایی، افغانستان از سرواژه ای خبرها به کنار رفته و خطر تبدیل‌شدن این کشور به یک آشفتگی فراموش‌شده وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، کمیته بین‌المللی نجات روز جمعه، ۲۰ دلو در اعلامیه‌ای هشدار داده است، نیم‌میلیون شهروند افغانستان که به‌گونه‌ اجباری از پاکستان اخراج شده‌اند، با آینده‌ تاریک روبرو هستند.
به گفته کمیته بین‌المللی نجات، افغانستان در حال حاضر میزبان بیش از شش میلیون آواره داخلی است که فشار زیادی را بر کشوری با اقتصاد شکنند و زیرساخت‌های محدود مراقبت‌های صحی وارد می‌کند.
نزدیک به 250 یورش در برابر هزاره ها در جریان دو دهه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2024
خودکشی برخی بانوان دستگیری شده از سوی گروه طالبان به بهانه ای حجاب
در اعلامیه آمده است: "با افزایش سرسام‌آور نیازهای بشری و ناامنی غذایی، افغانستان از تیتر خبرها به حاشیه رفته است و خطر تبدیل شدن به یک بحران فراموش شده را در پیش گرفته است. کمیته بین‌المللی نجات می‌ترسد که زمان پیش از فاجعه انسانی رو به اتمام است."
این کمیته تاکید کرده که جهان نمی‌تواند به افغانستان که هنوز درگیر چندین دهه درگیری، بحران اقتصادی، خشکسالی مداوم و زلزله‌های ویران‌گر اخیر است، بی‌توجهی کند.
تازه‌ترین آمار کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهنده‌گان و سازمان بین‌المللی مهاجرت نشان می‌دهد که بیش از ۵۰۸ هزار مهاجر افغان طی سال ۲۰۲۳ و جنوری سال روان از پاکستان به کشور برگشته‌اند.
از سوی هم، کمیته بین‌المللی نجات گفته است که با سیاست اخراج مهاجران بدون اسناد، پناه‌جویانی که به‌دنبال ورود به امریکا از طریق ویزای مهاجرتی ویژه (اس‌آی‌وی)، پی۲ و پرونده‌های پیوستن خانواده هستند، در مسیر اسکان دوباره ای شان با چالش‌های بیشتری روبه‌رو هستند.
این کمیته از دولت بایدن خواسته است که روند رسیده‌گی به این پرونده‌ها را تسریع کند.
براساس گزارش‌ها، حدود ۲۵ هزار افغانستانی برای رفتن به ایالات متحده در پاکستان منتظر ویزه هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала