خودکشی برخی بانوان دستگیری شده از سوی گروه طالبان به بهانه ای حجاب

© U.S. Special Envoy Rina Amiri Twitter نزدیک به 250 یورش در برابر هزاره ها در جریان دو دهه
نزدیک به 250 یورش در برابر هزاره ها در جریان دو دهه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2024
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده در امور حقوق‌بشر و زنان افغانستان، با ابراز نگرانی جدی درباره دستگیری بانوان و دختران افغانستان از سوی گروه طالبان، خواهان پاسخ‌گوشدن این گروه و پایان سرکوب بانوان و دختران در افغانستان شده است.
به گزارش اسپوتنیک، رینا امیری نماینده ویژه ایالات متحده در امور حقوق‌بشر و زنان افغانستان در برگه اش در ایکس نوشته است، که صدها بانو و دختر افغانستان پس از دستگیری از سوی گروه طالبان، متحمل جریمه‌های سنگین شده‌اند.
او تاکید می‌کند، که برخی از بانوان و دخترانی که شب‌ها را در زندان های گروه طالبان می‌گذرانند، به دلیل ترس از بی‌آبرویی، دست به خود‌کشی زده و اقدام به آسیب‌زدن به خود کرده‌اند.
هیدر بار، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
هدر بار خواهان پشتیبانی از ایجاد پرونده در برابر گروه طالبان در دادگاه بین‌المللی به خاطر بانوان شد
بر بنیاد گزارش‌های مختلف، گروه طالبان در هفته‌های پسین، به دلیل "رعایت‌نکردن حجاب موردنظر شان" اقدام به دستگیری های زیادی از بانوان و دختران در کابل و برخی از ولایت‌های دیگر کرده‌اند.
نماینده ویژه امریکا در امور حقوق‌بشر و زنان افغانستان، در این رشته تویت شجاعت آنانی که در برابر این تدابیر سخت‌گیرانه طالبان اعتراض می‌کنند را ستوده؛ اما گفته است که چنین اعتراض‌ها، خطرات "فوق‌العاده" را نیز در با خود دارد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان گروه های دیگر تروریستی هم در افغانستان فعال شده و افغانستان به کشور صدور تروریسم در منطقه تبدیل شده است و هم اکنون بیش از بیست میلیون نفر با گرسنگی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند و روزانه صدها نفر از بیکاری این کشور را ترک می کنند.
اگرچه گروه طالبان پس از فرمان رهبرشان ادعا می کنند، که کشت کوکنار و تولید مواد مخدر در افغانستان کاهش پیدا کرده است، اما مقام های کشورهای ایران و تاجیکستان این ادعای گروه طالبان رد کرده و می گویند که تولید موادمخدر در افغانستان کاهش پیدا نکرده است.
در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان پیوند تنگاتنگ با القاعده دارد و به این گروه در دوره نخست و اکنون در افغانستان پناه داده است.اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала