کشته شدن یکی از فرزندان اسماعیل هنیه در غزه/ جان باختگان غزه از ۲۸ هزار نفر گذشت

© AFP 2023 / Said KhatibГлава политбюро палестинского исламистского движения ХАМАС Исмаил Хания
Глава политбюро палестинского исламистского движения ХАМАС Исмаил Хания - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2024
عضو شوید
یکی از فرزندان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه و در پی یورش جنگنده‌های اسرائیل کشته شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رسانه‌های فلسطینی از جان باختن حازم اسماعیل هنیه، فرزند رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خبر دادند.
به گزارش "صدی البلد"، این فرزند اسماعیل هنیه، در پی یورش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه کشته شد.
Израильский военный во время наземной операции в секторе Газа. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2024
نابود شدن یک تانک مرکاوای اسرائیلی از سوی حزب الله
شمار کشته شدگان یورش های اسرائیل به غزه از ۲۸ هزار نفر گذشت
وزارت بهداشت غزه گزارش داد، که شمار کشته‌شدگان یورش های رژیم صهیونیستی به نوار غزه از مرز ۲۸ هزار نفر گذشته و بیش از ۶۷.۶ هزار نفر زخمی شده‌اند.
وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "شمار قربانیان تجاوز اسرائیل از ۷ اکتوبر به ۲۸۰۶۴ نفر و زخمی شدن ۶۷۶۱۱ نفر افزایش یافته است".
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در ۷ اکتوبر مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، رزمندگان سازمان وارد مناطق مرزی جنوب کشور شدند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از ۲۰۰ گروگان را نیز به گروگان گرفتند.در اسرائیل طبق آخرین اطلاعات مقامات، نزدیک به ۱.۲ هزار نفر کشته شدند که این تعداد شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران می شود و همچنین گزارش شده است که بیش از پنج هزار نفر زخمی شده اند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین محاصره کامل این منطقه را اعلام کرد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد. در پایان اکتوبر ۲۰۲۳، مرحله زمینی عملیات اسرائیل در منطقه آغاز شد. شهر غزه توسط نیروهای زمینی اسرائیل محاصره شد و منطقه محاصره عملاً به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد.شمار قربانیان گلوله باران نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی از ۷ اکتوبر از مرز ۲۸ هزار نفر گذشت و بیش از ۶۷ هزار نفر زخمی شدند.
حماس مدعی شد که حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ گروگان در نوار غزه وجود دارد. پس از پایان آتش بس، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که ۱۲۶ اسرائیلی و ۱۱ خارجی در گروگان حماس باقی مانده اند و ۱۱۰ ربوده شده آزاد شدند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری ها را متوقف کنند. با توجه به موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب پیمان نامه ای ۱۹۶۷ با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز با اسرائیل است. مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۷، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما تنها اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала