وزارت خارجه روسیه: بسته کردن دارایی‌های روسیه از سوی اتحادیه اروپا راهزنی اقتصادی است

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России
Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه طرح های اتحادیه اروپا برای بسته کردن دارایی های روسیه برای کمک به اوکراین را راهزنی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: روسیه قصد اتحادیه اروپا برای بسته کردن دارایی هایش برای کمک به کیف را به عنوان راهزنی اقتصادی از سوی غرب جمعی ارزیابی می کند.
در آغاز فیبروری، بیانیه نهایی در نشست سران اتحادیه اروپا به تصویب رسید که پیشنهاد کمیسیون اروپا برای بکارگیری از درآمدهای حاصل از دارایی های بسته شده برای کمک مالی به اوکراین را تایید کرد.
دورانداختن زولانه: روسیه به امتناع از دالر هنگام پرداخت بهای نفت آماده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2024
پیامدهای انتقال دارایی های روسیه به اوکراین برای ایالات متحده
وزارت امور خارجه روسیه در توضیح این بیانیه به خبرگزاری اسپوتنیک اشاره کرد، که "موضع روسیه درباره ای توقیف احتمالی دارایی‌های ما که به طور غیرقانونی در شماری از حوزه‌های قضایی غربی بسته شده است یا دیگر اقدامات غیرقانونی که ما را از سود ما محروم می‌کند، بدون تغییر باقی می‌ماند".
این وزارت اعلام کرد: "ما هر گونه اقداماتی از آن میان بسته کردن دارایی‌های روسیه، شهروندان و شرکت‌هایمان را به‌عنوان راهزنی اقتصادی از سوی "غرب جمعی" می‌دانیم".
وزارت خارجه روسیه افزود: "تلاش غربی‌ها برای مصادره ذخایر حاکمیتی ما که قانونی بودن آن را کسی نمی‌تواند زیر پرسش ببرد، نقض فاحش حقوق بین‌الملل خواهد بود".
وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد: "قابل توجه است که خود اتحادیه اروپا پیش از این چنین موضعی را اعلام کرده بود".
وزارت روسیه خاطرنشان کرد، که "اختراع... (از سوی اتحادیه اروپا) طرح‌های کلاه‌برانگیز آشکار برای توقیف درآمد از دارایی‌های روسیه به دلیل نیاز به ایجاد توهم مشروعیت یورش ها و دستبرد به اموال ما و در نتیجه استتار کردن پیش پا افتاده است".
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: "این اصل موضوع را تغییر نمی‌دهد. اتحادیه اروپا دیگر آنچه را که باید داشته باشد و حقاً متعلق به کشور ما است، به روسیه برنگردانده است و این همیشه نکول یا ورشکستگی نامیده می‌شود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала