پیامدهای انتقال دارایی های روسیه به اوکراین برای ایالات متحده

© Sputnik / Mikhail Kutuzov /  مراجعه به بانک تصاویر دورانداختن زولانه: روسیه به امتناع از دالر هنگام پرداخت بهای نفت آماده است
دورانداختن زولانه: روسیه به امتناع از دالر هنگام پرداخت بهای نفت آماده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2024
عضو شوید
انتقال غیرقانونی دارایی های روسیه به اوکراین منجر به فروپاشی اقتصادی ایالات متحده خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، داگلاس مک گرگور سرهنگ/دگروال بازنشسته، مشاور پیشین رئیس پنتاگون می گوید: انتقال غیرقانونی دارایی های روسیه به اوکراین منجر به فروپاشی اقتصادی ایالات متحده خواهد شد.
مک گرگور در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "هنگامی که دولت امریکا به طور غیرقانونی 300 میلیارد دالر دارایی روسیه را مصادره و به دولت فاسد اوکراین در کیف منتقل می کند، عربستان سعودی، هند، چین و بسیاری از کشورهای دیگر شروع به فروختن اوراق خزانه ایالات متحده به قیمت های تخفیف داده شده می کنند و در نتیجه باعث تضعیف جهانی سیستم مالی و اقتصاد امریکا می شود".
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2024
هشدار وزارت خارجه روسیه به غرب درباره عواقب مصادره اموال و دارایی های این کشور
این کارشناس مطمئن است، که چنین اقدام ضد روسی از سوی واشنگتن در نهایت ایالات متحده را از قدرت ملی که صدها سال طول کشید تا امریکایی ها ایجاد کنند، سلب خواهد کرد.
پیش از این، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: روسیه به هرگونه تلاش کشورهای غربی برای مصادره املاک و دارایی های روسیه پاسخ مناسب خواهد داد.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: "ما بارها درباره ای نامشروع بودن اقدامات قهری یکجانبه کشورهای غربی در برابر اموال روسیه در بیرون از کشور صحبت کرده ایم. بارها اشاره شده است که مصادره اموال روسیه غیرقانونی است و ناقض اصول و هنجارهای اساسی حقوق بین الملل از جمله برابری حاکمیتی دولت ها است".
وزارت امور خارجه افزود: "چنین اقداماتی را تنها می توان به عنوان "تجاوز آشکار به املاک و مستغلات حاکمیتی و سرقت بدیهی و آشکار توسط گروهی از دولت ها از دارایی های کشور دیگر" توصیف کرد".
در پایان بیانیه‌ی وزارت امور خارجه روسیه آمده است: "در عین حال، کشورهای "غرب جمعی" می‌توانند مطمئن باشند که هر یک از تلاش‌های آنها برای مصادره املاک و مستغلات روسیه و همچنین سایر دارایی‌ها، ناگزیر پاسخ مناسب و مؤثری را در پی خواهد داشت".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала