هشدار وزارت خارجه روسیه به غرب درباره عواقب مصادره اموال و دارایی های این کشور

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2024
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد ، روسیه به هرگونه تلاش کشورهای غربی برای مصادره املاک و دارایی های روسیه پاسخ مناسب خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ی اعلام کرد: روسیه به هرگونه تلاش کشورهای غربی برای مصادره املاک و دارایی های روسیه پاسخ مناسب خواهد داد.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد "ما بارها در مورد نامشروع بودن اقدامات قهری یکجانبه کشورهای غربی علیه اموال روسیه در خارج از کشور صحبت کرده ایم. بارها اشاره شده است که مصادره اموال روسیه غیرقانونی است و ناقض اصول و هنجارهای اساسی حقوق بین الملل از جمله برابری حاکمیتی دولت ها است."
وزارت امور خارجه افزود، چنین اقداماتی را فقط می توان به عنوان "تجاوز آشکار به املاک و مستغلات حاکمیتی و سرقت بدیهی و آشکار توسط گروهی از دولت ها از دارایی های کشور دیگر" توصیف کرد.
در پایان بیانیه‌ی وزارت امور خارجه روسیه آمده است: "در عین حال، کشورهای "غرب جمعی" می‌توانند مطمئن باشند که هر یک از تلاش‌های آنها برای مصادره املاک و مستغلات روسیه و همچنین سایر دارایی‌ها، ناگزیر پاسخ مناسب و مؤثری را در پی خواهد داشت.
گفتنی است، پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی فشار تحریم‌ها را بر مسکو افزایش دادند، اما این امر موجب تورم بی‌پیشینه ای در خود امریکا و اروپا شد. به دلیل افزایش قیمت سوخت، در درجه اول گاز، صنعت اروپا تا حد زیادی مزایای رقابتی خود را از دست داده است، در حالی که صنعت امریکا در حال رشد است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала