معنوی در واکنش به سخنان رهبر طالبان: گروه طالبان از شریعت دست پاک ساخته اند

© Sputnikمصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با فضل احمد معنوی
مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با فضل احمد معنوی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2024
عضو شوید
وزیر پیشین عدلیه افغانستان درباره ای سوء استفاده ای گروه طالبان از شریعت نوشت: گروه طالبان از شریعت دست‌پاک ساخته اند.
به گزارش اسپوتنیک، فضل احمد معنوی وزیر پیشین عدلیه افغانستان در برگه ای ایکس خود درباره ای سوء استفاده ای گروه طالبان از شریعت نوشت: "هرکاری که به نفع‌شان بود حلال است واگر به ضررشان بود حرام".
او درباره ای گفته ای رهبر گروه طالبان چنین نوشته است: "رهبرشان انتقاد در برابر خود را حرام اعلان کرده؛ درحالیکه در زمان پیامبر وخلفای راشدین مردم آزادنه انتقاد میکردند. برای هرحرمتی ادِله واضحه وجود دارد. اگر راست میگویید، یکی آنرا ارایه بدارید!".
مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با فضل احمد معنوی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2024
معنوی: گروه طالبان بی ادب ترین انسان های امروزین است
پیش از این هبت‌الله آخوندزاه، رهبر گروه طالبان انتقاد عالمان دین از خودش در رسانه‌ها را "خلاف شریعت" خوانده و گفته است، که این انتقادات تأثیر منفی بر رژیم این گروه دارد.
پیام صوتی منسوب به رهبر طالبان روز سه‌شنبه، ۱۷ دلو در رسانه‌های اجتماعی همگانی شده است.
وی خطاب به عالمان دین گفته است: "این که در رسانه‌ها حاضر می‌شوید و بر من دست تکان می‌دهید که امیرالمومنین چرا این کار کردید یا این کار را نکردید، این خلاف شریعت است".
او ادامه داده است: "این برای من نصیحت نیست، این که در رسانه‌های بین‌المللی حاضر شوید به‌جای این که تأثیر مثبت داشته باشد، اثر منفی دارد".
به گفته وی، این کار سبب تضعیف رژیم طالبان می‌شود، بی‌اعتمادی به میان می‌آورد و نشان‌دهنده این می‌باشد که فاصله میان عالمان دینی و این گروه موجود است.
او از عالمان دین خواسته است تا اگر نصیحت برایش دارند، آن را به‌گونه خصوصی با او در میان بگذراند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان گروه های دیگر تروریستی هم در افغانستان فعال شده و افغانستان به کشور صدور تروریسم در منطقه تبدیل شده است و هم اکنون بیش از بیست میلیون نفر با گرسنگی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند و روزانه صدها نفر از بیکاری این کشور را ترک می کنند.
در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان پیوند تنگاتنگ با القاعده دارد و به این گروه در دوره نخست و اکنون در افغانستان پناه داده است.اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала