- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

گامی غیرمنتظره کیف درباره ای نیروهای مسلح اوکراین

© Sputnik / Александр Кряжев /  مراجعه به بانک تصاویر Советник руководителя Офиса президента Украины Михаил Подоляк
Советник руководителя Офиса президента Украины Михаил Подоляк  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2024
عضو شوید
در اوکراین آنها در حال انجام ممیزی از کارهای نیروهای مسلح اوکراین به مدت دو سال هستند.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی گفت، که ارزیابی و ممیزی از اقدامات نیروهای مسلح اوکراین در دو سال گذشته در حال انجام است.
او در یک کنفرانس تلویزیونی از "وضعیت جدید" در درگیری و "رکود خاص" خبر داد. به گفته وی، در حال حاضر یک "ممیزی" از همه ای رویدادهای دو سال گذشته در حال انجام است.
Президент Украины Владимир Зеленский слушает во время встречи с президентом Джо Байденом в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
زنهار جدید غرب به زلنسکی
پودولیاک گفت: "زمانی که رئیس جمهور تصمیم های مناسب را اتخاذ کند، می توانیم درباره ای تغییر پرسنل صحبت کنیم و با در نظر گرفتن این ارزیابی، تصمیم های مناسب اتخاذ خواهند شد یا نخواهند شد".
پیش از این، زلنسکی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ایتالیایی Rai1 گفته بود، که به فکر جایگزینی والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین است. او تاکید کرد: "این موضوع به افرادی مربوط می شود که باید اوکراین را رهبری کنند. البته، یک تنظیم دوباره و یک آغاز جدید مورد نیاز است".
در روزهای پسین شایعات درباره ای کناره گیری احتمالی زالوژنی به طور گسترده در رسانه های اوکراینی و غربی مطرح شده است. به ویژه گفته شده است، که در نشست 29 جنوری، زلنسکی تنها سمت مشاور مقامات را به ریاست نیروهای مسلح پیشنهاد کرد. اگرچه همانطور که مجله اکونومیست نوشت، به زالوژنی پیشنهاد شد که پست وزیر امنیت ملی و شورای دفاع اوکراین را نیز به عهده بگیرد، اما او نپذیرفت.
این رسانه از کریل بودانوف، رئیس اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین، و الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی، به عنوان جانشینان احتمالی زالوژنی در راس نیروهای مسلح نام برد. هر دو ظاهرا از پذیرش این سمت امتناع کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала