مواد منفجره گرجستان که از اودسا به سمت ورونژ منتقل میگردید، بازداشت شد

© Photo / Public relations center of Federal Security ServiceВзрывные устройства, обнаруженные в ходе задержания украинских диверсантов сотрудниками ФСБ России в Крыму
Взрывные устройства, обнаруженные в ходе задержания украинских диверсантов сотрудниками ФСБ России в Крыму - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2024
عضو شوید
محموله ای از مواد منفجره در گرجستان که از اودسا به سمت ورونژ می رفت، بازداشت گردیده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس امنیت دولتی گرجستان گزارش داد که در گرجستان، محموله ای با شش دستگاه انفجاری که از اودسا به سمت ورونژ برای انجام یک حمله تروریستی حرکت می کرد، بازداشت شد.
این اداره، معاون اوکراینی آندری شارشیدزه را به عنوان سازمان دهنده حمل و نقل مواد منفجره معرفی کرد.
سرویس امنیت دولتی گرجستان گزارش داد محموله ای با شش دستگاه انفجاری که از اوکراین به سمت ورونژ در حرکت بود در گرجستان بازداشت شد. " در 19 جنوری سال جاری، مواد منفجره و مواد منفجره مشخص شده از شهر اودسا (اوکراین) از طریق رومانی، بلغارستان و ترکیه از طریق ایست بازرسی سارفی به گرجستان وارد شد و با یک مینی بوس متعلق به یک شهروند اوکراینی، محموله برنامه ریزی شده بود. این وزارتخانه تصریح کرد که از طریق ایست بازرسی دارال به روسیه، یعنی شهر ورونژ منتقل شود.
Бойцы спецназа ФСБ. Архивное фото
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2023
کشف آثار مواد منفجره در یک کشتی خارجی در مسیر روسیه
سرویس امنیت کشور گفت که در بازرسی از این خودرو، کارمندان مرکز مبارزه با تروریزم دو باتری یک موتر برقی را کشف و ضبط کردند که در آن شش وسیله انفجاری مخصوص کشف شد. این بمب ها حاوی مواد منفجره پلاستیکی درجه نظامی C-4 بودند که می توانست با استفاده از چاشنی برقی و تایمر مخصوص فعال شود. وزن کل ماده منفجره به 14 کیلوگرم می رسد. سرویس امنیتی نشان داد که هفت شهروند گرجستان، سه شهروند اوکراینی و دو شهروند ارمنی در واردات و حمل و نقل بمب از طریق این کشور دست داشته اند. " طبق مواد پرونده، روند مذکور توسط یک شهروند اوکراینی، نامزد معاونت ناحیه کیف در منطقه محلی رادا منطقه اودسا در سال 2020 از حزب خدمتگزار مردم، آندری شارشیدزه، که در اصل اهل این کشور بود، سازماندهی شد. شهر باتومی،" نماینده سرویس امنیت دولتی افزود.
Заместитель секретаря Совета безопасности РФ Юрий Коков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2023
پلان انفجار بمب کثیف اوکراین و غرب افشا شد
همانطور که این وزارته اشاره کرد، شارشیدزه به طور فعال حرکت بمب ها را زیر نظر داشت. در سال 2022 با استفاده از یک مسیر مشابه، سرویس‌های ویژه اوکراینی توانستند مواد منفجره را به روسیه منتقل کنند که وزن آن محموله طبق اسناد 22770 کیلوگرم بوده است. مواد منفجره از بندر اودسا به شهر روسه بلغاریا و سپس به پوتی گرجستان ارسال شد. از آنجا، محموله به ایروان تحویل داده شد و در آنجا طبق قوانین EAEU از گمرک ترخیص شد و جایگزین برخی از اسناد شد و پس از آن یک شرکت ارمنی به جای یک شرکت اوکراینی فرستنده "فیلم" شد. مواد منفجره سپس با خودروی ثبت شده در گرجستان از مرز روسیه در ایست بازرسی Verkhniy Lars عبور کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала