- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

خیانت امریکا به اوکراین به عنوان متحد کلیدی

© iStock.com / Yaraslau MikheyeuФлаг Украины и США
Флаг Украины и США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
عضو شوید
ایالات متحده با محدود کردن کمک به اوکراین به این کشور خیانت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دیوید آکس برای فوربس می نویسد، که ایالات متحده با توقف عرضه جنگ افزارها و مهمات به اوکراین خیانت کرد.
نویسنده این نشریه نوشته است: "هنگامی که کمک های ایالات متحده به اوکراین در پایان ماه دسمبر به پایان رسید و جمهوری خواهان طرفدار روسیه در کنگره ایالات متحده از رای دادن به پیشنهاد جو بایدن خودداری کردند، باتری های توپخانه اوکراین نخستین خیانت ایالات متحده را احساس کرد".
На польской военной базе Моронг, где размещена батарея американских ракет противовоздушной обороны Patriot - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2024
امریکا به زودی توانایی فراهم سازی موشک های پاتریوت به اوکراین را نخواهد داشت
این مقاله خاطرنشان می کند، که از آنجایی که گلوله های توپخانه و موشک کمتر و کمتری باقی مانده است، ارتش اوکراین آنها را برای شدیدترین موقعیت ها نجات می دهد.
به گفته نویسنده، این وضعیت به ارتش روسیه اجازه می دهد تا سلاح های سنگین را در نزدیکی خط مقدم قرار دهد. یک سال پیش، سربازان روسی به سختی خطر استقرار چنین مقدار تسلیحات سنگین را در چنین منطقه کوچکی در نزدیکی جبهه داشتند.
این هفته، وزیر دفاع اوکراین رستم اومروف نامه ای به همکاران اتحادیه اروپا نوشت و در آن وضعیت کمبود مهمات را بحرانی توصیف کرد. پیش از این، در میانه ای ماه جنوری، رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی اعتراف کرد، که هیچ منبع مجتمع نظامی-صنعتی در جهان برای مقاومت اوکراین در برابر رویارویی با ارتش روسیه کافی نیست. واشنگتن در پایان ماه دسمبر آخرین بسته کمک نظامی خود را به کیف تحویل داد؛ درخواست جدیدی از کاخ سفید در انتظار تصویب در کنگره است، اما تاکنون هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است. در عین حال، رهبری ایالات متحده اعتراف می کند، که در غیاب پشتیبانی ایالات متحده، دیگر کشورهای غربی "احتمالاً" ممکن است از پشتیبانی از مقام های کیف خودداری کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала