کشته شدن چند نفر در سوریه در یورش های امریکا + ویدیو

© Photo / EyewitnessПоследствия ударов США по одному из предполагаемых объектов КСИР в Ираке и Сирии
Последствия ударов США по одному из предполагаемых объектов КСИР в Ираке и Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
عضو شوید
یورش های ایالات متحده ای امریکا به سنگرهای در سوریه باعث کشته شدن چند نفر شد.
به گزارش اسپوتنیک، کانال تلگرامی محلی الاخبار گزارش داد: در نتیجه یورش های امریکا به مرز سوریه و عراق چند نفر کشته شدند.
در این پیام آمده است: " در جریان تجاوزات امریکا به شماری از پایگاه ها در بیابان (سوریه) و در مرز سوریه و عراق، چند نفر کشته و شماری زخمی شدند".
پیش از این یک منبع به اسپوتنیک گفته بود، که پهپادها سنگرهای نیروهای متحد ارتش سوریه را در ولایت دیرالزور هدف قرار دادند. این پهپادها احتمالاً از پایگاه امریکایی در میدان نفتی عمر در دیرالزور پرتاب شده اند. افزون بر این، گفتگو کننده ای آژانس افزود، هواپیماهای جنگی به متحدان دمشق در نزدیکی عین علی در همان ولایت حمله کردند.
افزون بر این، به گفته یک منبع اسپوتنیک، در نتیجه گلوله باران امریکا در منطقه القائم در غرب عراق، یک غیرنظامی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.
سنتکام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
سنتکام حملات هوایی به مناطقی از سوریه و عراق را تایید کرد؛ 85 موضع هدف قرار گرفت
وی افزود: "هدف امریکا می تواند مقر فرماندهی عملیاتی نیروهای شبه نظامی شیعه در ولایت الانبار باشد. همزمان، یکی دیگر از گفت‌وگوکننده ای این خبرگزاری گفت: آتش‌سوزی در پایگاه امریکایی در میدان گازی کونیکو در شرق سوریه پس از یورش موشکی آغاز شد".
به گفته فرماندهی مرکزی امریکا، نیروهای امریکایی بیش از 85 هدف از جمله نیروهای سپاه و گروه‌های وابسته به ایران را هدف قرار دادند. رئیس جمهور جو بایدن قول داده است، که در پاسخ به حملات به نیروهای خود در منطقه به گلوله باران ادامه دهد. به نوبه خود، لوید آستین، رئیس پنتاگون تهدید کرد که "این تازه آغاز است".
کاخ سفید افزود: ارتش امریکا برای این حمله از 125 پرتابه هدایت شونده دقیق در 30 دقیقه استفاده کرد. با این حال، آنها تعداد کشته ها و زخمیان این گلوله ها را مشخص نکردند اما آن را "موفقیت آمیز" خواندند. افزون بر این، دولت امریکا اطمینان داد که از قبل در مورد این حملات به عراق هشدار داده است. یحیی عبدالله، نماینده فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه ای که به خبرگزاری اسپوتنیک رسیده است، گفت: این گلوله باران نقض حاکمیت این کشور و تضعیف تلاش های بغداد برای ایجاد ثبات در اوضاع و همچنین تهدید عراق و کل منطقه با پیامدهای غیر قابل پیش بینی است.
در آخر هفته، نیروهای امریکایی در پایگاهی در اردن مورد حمله یک پهپاد قرار گرفتند. به گفته پنتاگون، سه نظامی کشته و بیش از 40 نفر زخمی شدند. واشنگتن، در میان دیگران، ایران را به خاطر این اتفاق مقصر دانست. یک روز پیش، شبکه تلویزیونی CBS به نقل از منابع دولتی گزارش داد، که مقام های امریکایی طرح حمله به اهداف نظامی ایران در عراق و سوریه را تایید کرده اند. به گزارش پولیتیکو، پنتاگون در حال بررسی چند گزینه بود: حمله به نیروی دریایی ایران در خلیج فارس یا حمله به ارتش ایران در عراق یا سوریه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала