وزارت خارجه سوریه یورش های امریکا را نقض حاکمیت این کشور خواند

© Photo / U.S. Navy photo courtesy Lockheed MartinАмериканский истребитель-бомбардировщик F-35C Lightning II
Американский истребитель-бомбардировщик F-35C Lightning II - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه سوریه یرش های امریکا را نقض حاکمیت و امنیت این کشور خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه و شهروندان سوریه در بیانیه‌ای که روز شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک رسید، اعلام کرد، که یورش های امریکا در شرق سوریه نقض جدید حاکمیت و امنیت این کشور است.
این وزارتخانه خاطر نشان می کند: "سحرگاه امروز، ایالات متحده یک یورش دیگر به خاک سوریه انجام داد و به فهرست نقض حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت مردم این کشور افزود و بار دیگر ثابت کرد که منبع اصلی بی‌ثباتی جهانی است. نیروهای مسلح با حملات خود به کشورها و مردم آنها صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند".
Последствия ударов США по одному из предполагаемых объектов КСИР в Ираке и Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
کشته شدن چند نفر در سوریه در یورش های امریکا + ویدیو
مقامات سوریه "کلیه بهانه ها و دروغ های ارائه شده توسط دولت آمریکا برای توجیه این حمله را قاطعانه رد می کنند".
وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرده است: "حمله روز گذشته امریکا به چندین منطقه در شرق ولایت دیرالزور در حالی که نیروهای امریکایی به اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه ادامه می‌دهند، گواه روشنی است که ویژگی بارز دولت امریکا عدم رعایت منشور سازمان ملل و اصول حقوق بین الملل آن است".
افزون بر این، در نتیجه این حملات، ایالات متحده در سوریه "نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت فلج شدن شورای امنیت سازمان ملل متحد در نتیجه مانع تراشی امریکا در انجام مسئولیت های خود و اصول حقوق بین الملل" ابراز کرد.
این وزارتخانه افزود: "جمهوری عربی سوریه تاکید می کند که این نقض جدید حاکمیت سوریه بخشی از یک سری نقض هایی است که ایالات متحده در سوریه مرتکب می شود، از جمله اقدامات تجاوزکارانه به اصطلاح "ائتلاف بین المللی" پشتیبانی از تروریسم، کشتار غیرنظامیان ساکنان و غارت ثروت سوریه که از سال 2014 ایجاد کرده است".
یادآوری می کنیم، که شنبه شب، امریکا اعلام کرد، که بیش از 85 هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به پایگاه نظامی این کشور در اردن هدف قرار داده است. فرماندهی مرکزی پنتاگون گزارش داد که حملات حدود ساعت 16:00 جمعه به وقت ساحل شرقی ایالات متحده (ساعت 00:00 به وقت مسکو شنبه) انجام شد. به گفته ارتش امریکا، از جمله اهداف مورد اصابت هواپیماهای امریکایی، پست‌های فرماندهی، مراکز اطلاعاتی، تأسیسات ذخیره موشک و پهپاد و همچنین سایر تأسیسات مرتبط با تضمین عملیات زنجیره تأمین مهمات برای سپاه و نیروهای متحد در عراق و سوریه است.
شبکه تلویزیونی دولتی سوریه الاخبار گزارش داد، که در نتیجه حملات امریکا به مواضع در صحرای سوریه و در مرز سوریه و عراق چندین نفر کشته شدند. یک منبع اسپتنیک در سرویس امنیتی عراق از کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن یک نفر دیگر در نتیجه حمله امریکا به منطقه القائم در غرب عراق خبر داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала