عراق خواستار بیرون شدن بیدرنگ نیروهای خارجی از این کشور شد

© Photo / Public domain / DVIDS / SSgt Eunique StevensАмериканские военные во время посадки на самолет на авиабазе в Киркуке, Ирак
Американские военные во время посадки на самолет на авиабазе в Киркуке, Ирак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
عضو شوید
عراق پس از یورش های امریکا خواستار بیرون شدن سریع نیروهای خارجی از این کشور شد.
به گزارش اسپوتنیک، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز شنبه از دولت این کشور خواست تا به سرعت توافقنامه بیرون شدن نیروهای کشورهای ائتلاف بین المللی از عراق را منعقد کند.
در این بیانیه آمده است: "این گونه یورش ها نقض حاکمیت عراق است و تکرار آنها همکاری امنیتی بین عراق و ایالات متحده را تضعیف می کند، که بخشی از توافقنامه همکاری نظامی مشترک است که نیاز به گفت و گوی دوباره دارد".
КСИР атаковал позиции террористической группировки баллистическими ракетами - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
یورش های امریکا در غرب عراق 16 کشته برجای گذاشت + ویدیو
کمیته از دولت عراق می‌خواهد که مسئولیت نگهبانی از نیروهای شبه‌نظامی نیروهای مسلح عراق را با طرح شکایت رسمی به شورای امنیت سازمان ملل و تسریع روند دستیابی به توافق بر سر خروج نیروهای امریکایی و ائتلاف بین‌المللی از عراق بر عهده بگیرد. اعضای کمیته گفتند، که حضور نیروهای خارجی در عراق منجر به بی ثباتی اوضاع می شود.
شفق نیوز روز شنبه به نقل از فرماندهی عملیات نظامی عراق در ولایت الانبار گزارش داد: گلوله باران ولایت الانبار در غرب عراق از سوی امریکا 18 کشته بر جای گذاشت.
یادآوری می کنیم، که شنبه شب، امریکا اعلام کرد، که بیش از 85 هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به پایگاه نظامی این کشور در اردن هدف قرار داده است. فرماندهی مرکزی پنتاگون گزارش داد که حملات حدود ساعت 16:00 جمعه به وقت ساحل شرقی ایالات متحده (ساعت 00:00 به وقت مسکو شنبه) انجام شد. به گفته ارتش امریکا، از جمله اهداف مورد اصابت هواپیماهای امریکایی، پست‌های فرماندهی، مراکز اطلاعاتی، تأسیسات ذخیره موشک و پهپاد و همچنین سایر تأسیسات مرتبط با تضمین عملیات زنجیره تأمین مهمات برای سپاه و نیروهای متحد در عراق و سوریه است.
شبکه تلویزیونی دولتی سوریه الاخبار گزارش داد، که در نتیجه حملات امریکا به مواضع در صحرای سوریه و در مرز سوریه و عراق چندین نفر کشته شدند. یک منبع اسپتنیک در سرویس امنیتی عراق از کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن یک نفر دیگر در نتیجه حمله امریکا به منطقه القائم در غرب عراق خبر داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала