بغداد کاردار سفارت امریکا را فراخواند

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر Вид Багдада, Ирак
Вид Багдада, Ирак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه عراق ضمن فراخواندن کاردار سفارت امریکا پس از تجاوز دیشب جنگنده‌های این کشور به خاک عراق، یادداشتی اعتراضی به وی تسلیم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه عراق، پس از ظهر امروز (شنبه) اعلام کرد، که کاردار سفارت امریکا در بغداد را پس از یورش دیشب جنگنده‌های امریکایی به خاک عراق احضار کرده است.
جنگنده‌های امریکایی در واپسین ساعات شامگاه جمعه ۸۵ موضع را در خاک عراق و سوریه در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در جریان روزهای پسین هدف حمله قرار دادند. امریکا گروه‌های مقاومت عراق را مسئول کشته شدن نظامیان خود دانسته بود.
Американские военные во время посадки на самолет на авиабазе в Киркуке, Ирак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
عراق خواستار بیرون شدن بیدرنگ نیروهای خارجی از این کشور شد
وزارت خارجه عراق اعلام کرد، که پس از فراخواند کاردار امریکا، به او درباره تجاوز دیشب امریکا به خاک عراق یادداشتی اعتراضی تسلیم کرده است.
دولت عراق، ظهر امروز اعلام کرده بود، که در یورش مریکا، منطقه‌های "عکاشات" و "القائم" در غرب این کشور و چند نقطه غیرنظامی در مجاورت این مناطق توسط جنگنده‌های امریکایی هدف قرار گرفته است.
بغداد همچنین اعلام کرد در پی این حمله، ۱۶ نفر از جمله چند غیرنظامی شهید و همچنین ۲۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند و به برخی ساختمان‌های مسکونی و اموال شخصی مردم خسارت وارد شده است.
دولت عراق همچنین اعلام کرد، که امریکا به دنبال این حمله سعی داشته افکار عمومی را گمراه کند و مدعی شده که دولت این کشور پیش از تجاوز به خاک عراق، هماهنگی‌های قبلی با بغداد انجام داده است که دولت عراق این اقدام را "گمراه‌سازی اذهان عمومی بین‌المللی و شانه خالی کردن از بار مسئولیت حقوقی این جنایت" قلمداد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала