یک عضو کانگرس امریکا: نیروهای امنیتی پیشین افغانستان به گونه "هدفمند" کشته می‌شوند

© AP Photo / Andrew HarnikКонгресс США
Конгресс США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2024
عضو شوید
یک عضو مجلس نمایندگان امریکا در میزگرد کمیته پیوندهای خارجی این مجلس در‌باره ای وضعیت بد امنیتی همکاران افغانستانی نیروهای امریکایی زیر کنترل گروه طالبان از سیاست دولت رئیس جمهور کنونی این کشور در بیرون شدن از افغانستان به‌شدت انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، برایان مست، عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده دیروز در این نشست گفت، که برخلاف اظهارات مقام‌های حکومت بایدن و گروه طالبان، نیروهای امنیتی پیشین افغانستان به طور روش‌مند و هدفمند در افغانستان کشته می‌شوند.
برایان مست بیرون شدن دولت بایدن از افغانستان را "فاجعه‌بار" خواند و او را به "دروغ‌گویی" در زمینه تخلیه همکاران نیروهای امریکایی از کشور متهم کرد و گفته است، که دولت بایدن واقعیت کشتار برنامه‌ریزی‌شده نیروهای امنیتی پیشین و دیگر همکاران سابق نیروهای امریکایی در افغانستان را نمی‌پذیرند.
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол во время слушаний в Комитете Палаты, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2023
مک‌کال: از سه مقام دولت بایدن درباره ای بیرون شدن "عجولانه ای امریکا" از افغانستان مصاحبه می‌گیرم
او می‌گوید، که همکاران نیروهای امریکایی در افغانستان، هم اکنون در یک منازعه زندگی می‌کنند و هر دروغی که گفته می‌شود، بیش‌تر زندگی آنان را با مخاطره مواجه می‌سازد.
برایان مست گفته‌های انتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده در مورد این‌که تنها ۲۰۰ شهروند امریکا در افغانستان باقی مانده است را نیز "دروغ" خواند.
این عضو کانگرس به گزارش‌های بیشمار سازمان‌های بین‌المللی اشاره کرد و می گوید، که این شواهد، تایید بر کشتار هدف‌مند نیروهای امنیتی پیشین است.
کمیته پیوندهای خارجی کانگرس ایالات متحده، این نشست را تحت عنوان "بررسی انتقام‌جویی طالبان علیه همکاران پیشین نظامیان امریکایی در افغانستان"، با حضور جمهوری‌‌ خواهان، دموکرات‌ها‌ و کهنه‌سربازان حامی این همکاران محلی برگزار کرد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان گروه های دیگر تروریستی هم در افغانستان فعال شده و افغانستان به کشور صدور تروریسم در منطقه تبدیل شده است و هم اکنون بیش از بیست میلیون نفر با گرسنگی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند و روزانه صدها نفر از بیکاری این کشور را ترک می کنند.
در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان پیوند تنگاتنگ با القاعده دارد و به این گروه در دوره نخست و اکنون در افغانستان پناه داده است.اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала