مک‌کال: از سه مقام دولت بایدن درباره ای بیرون شدن "عجولانه ای امریکا" از افغانستان مصاحبه می‌گیرم

© AP Photo / Carolyn KasterПредседатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол во время слушаний в Комитете Палаты, США
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол во время слушаний в Комитете Палаты, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2023
عضو شوید
رییس کمیته پیوندهای خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده از سه مقام دولت کنونی این کشور درباره ای بیرون شدن "پر هرج و مرج و مرگبار امریکا" از افغانستان مصاحبه می‌گیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، مایکل مک کال، رییس کمیته پیوندهای خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده در ادامه تحقیقات این کمیته درباره ای بیرون شدن پر "هرج و مرج و مرگبار" دولت بایدن از افغانستان، میخواهد از جان کربی هماهنگ کننده پیوندهای راهبردی شورای امنیت ملی، و جن ساکی و ند پرایس، سخنگویان پیشین کاخ سفید و وزارت امور خارجه این کشور مصاحبه بگیرد.
او به تازگی بخش دیگری از مصاحبه‌های رونویسی شده را درخواست کرده است.
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол беседует с журналистами в Нью-Йорке, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2023
مک کال: پول مالیه ‌دهند‌گان امریکا نباید جیب گروه هراس افگنی هم‌چون طالبان را پر کند
آقای مک‌کال گفته است: "از آنجایی که کمیته من به دنبال پاسخ برای بیرون شدن شکست خورده از افغانستان است، بسیار مهم است که از کسانی که به عنوان صدای دولت عمل می‌کردند بشنویم".
او افزوده است: "پیام‌های گوناگون که این افراد در جریان اگوست ۲۰۲۱ به مردم امریکا منتقل کردند، با وضعیت در محل (افغانستان)، بسیار متفاوت بود. زمان آن فرارسیده است که این مقام‌ها بیایند و به خانواده‌های ستاره طلایی (سربازان کشته شده) ما – و مردم امریکا – پاسخ‌هایی که به شدت می‌خواهند و سزاوار شنیدن آن هستند، را بدهند".
مک‌کال همچنان از این مقام‌های بر حال و پیشین ایالات متحده خواسته است که تا ۱۸ سپتامبر با این کمیته برای مصاحبه‌ای که قرار است رونویسی شود به تماس شوند.
یادآوری می کنیم، که امریکا پس از پیمان نامه ای پنهانی و پیچیده با گروه طالبان در پایان ماه اگوست سال ۲۰۲۱ نیروهایش کاملن از افغانستان بیرون کرد و افغانستان را با هفت میلیارد جنگ افزار به گروه طالبان سپرد. پس از آن گروه طالبان یک حکومت تک قومی و تک گروهی را به میان آورد و اقتصاد این کشور فروپاشید و بسیاری از شهروندان این کشور به بیرون رفتند. این گروه یکبار دیگر کارکردهای تندروانه ای خود را دوباره از سر گرفت و زنان را از دانشگاه، کار و مکتب رفتن بازداشتند. با وجود اعلام بخشش عمومی تاکنون بیش از دو هزار نظامی پیشین را دستگیر، شکنجه و یا کشته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала