مک کال: پول مالیه ‌دهند‌گان امریکا نباید جیب گروه هراس افگنی هم‌چون طالبان را پر کند

© AP Photo / Evan VucciПредседатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол беседует с журналистами в Нью-Йорке, США
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол беседует с журналистами в Нью-Йорке, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2023
عضو شوید
رییس کمیته پیوندهای خارجی مجلس نمایندگان امریکا می‌گوید، که پول مالیه دهندگان امریکایی به جیب هراس افگنان در داخل افغانستان ریخته می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، پس از نشر گزارش سیگار یا اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان درباره کمک ۲.۳۵ میلیارد دالری امریکا در دو سال گذشته به افغانستان و نگرانی‌ها از دستبرد طالبان به این کمک‌ها، اکنون مایکل مک کال، رییس کمیته پیوندهای خارجی کانگرس امریکا گفته است، که روند کمک‌رسانی به افغانستان زیر اداره گروه طالبان باید به‌گونه شفاف انجام شود.
مک کال گفته است، که با توجه به آزار و اذیت زنان و دختران افغانستان از سوی طالبان و نیز تامین منابع مالی هراس افگنان به شمول القاعده از سوی آنان، نفرت انگیز خواهد بود که پول مالیه دهندگان امریکایی به جیب طالبان ریخته شود.
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол во время слушаний в Комитете Палаты, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2023
مک کال: سفر مقام‌های خارجی به افغانستان به حکومت گروه طالبان مشروعیت می‌بخشد
او تصریح کرد: "نفرت‌انگیز است که پول مالیه ‌دهند‌گان ایالات متحده جیب گروه هراس افگنی هم‌چون طالبان را پر کرده است که زنان و دختران افغانستان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. القاعده و دیگر هراس افگنان را تامین مالی می‌کند، مرتکب جنایت در برابر اقلیت‌های مذهبی می‌شود و حقوق بشر را نقض می‌کند".
سیگار نیز گفته است، که طالبان در توزیع کمک‌های بشردوستانه مداخله می‌کنند و این مداخله مانع اصلی دسترسی نیازمندان به کمک‌های ارسالی می‌شود.
قیس محمدی، آگاه مسایل اقتصادی خاطرنشان کرد: "از یک طرف این کمک ها که در جریان هستند صدمه می‌بیند و از سوی دیگر کشورهای دیگری که توقع این را داشتند که در آینده به افغانستان کمک کنند از این کار منصرف می‌شوند".
رییس کمیته پیوندهای خارجی مجلس نمایندگان امریکا از دولت بایدن می‌خواهد، که روند کمک رسانی به افغانستان را به‌گونه دقیق زیر نظارت داشته باشد.
اما پیش از این، طالبان هرگونه دخالت را در روند کمک رسانی به شهروندان افغانستان رد کرده‌اند.
نگرانی‌ها از دستبرد طالبان در روند کمک رسانی به نیازمندان در افغانستان در حالی مطرح می‌شود که بربنیاد گزارش برنامه جهانی خوراک ۲۹ میلیون شهروند افغانستان به کمک نیازمند هستند.
در همین حال، برخی کارشناسان می گویند، که این کمک ها بیشتر برای تحکیم نیروی گروه طالبان بکار گرفته می شود و گروه طالبان این کمک های را به خانواده های جنگجویان خود پخش می کنند و باشندگان گرسنه ای افغانستان از این کمک ها بسیار از سهم کمی از این کمک ها برخوردار می شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала