- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

بررسی ها نشان دهنده ای سرنگونی ایل-76 از سوی یک موشک ساخت غرب است

© Sputnik / Investigative Committee of Russia /  مراجعه به بانک تصاویر Обломки военно-транспортного самолета Ил-76 в Белгородской области
Обломки военно-транспортного самолета Ил-76 в Белгородской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
عضو شوید
بررسی ها تایید کرد، که هواپیمای ترابری ایل-76 از سوی یک سامانه دفاع هوایی غربی سرنگون شده است.
به گزارش اسپوتنیک، یک نماینده خدمات اورژانس به اسپوتنیک گفت: بررسی عناصر ویرانگر در پوست ایل-76 مقدماتی تایید می کند که این هواپیما از سوی یک سامانه موشکی ضد هوایی ساخت غرب سرنگون شده است.
گفت وگو کننده ای این خبرگزاری گفت: "بررسی نخستین عنصرهای ویرانگر کشف شده در هواپیما نشان می دهد که این موشک متعلق به یک سامانه دفاع هوایی ساخت غرب است".
با این حال وی جزئیات دیگری را مشخص نکرد.
Место падения самолета Ил-76 в Белгородской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
اشتباه محاسباتی کیف با دستور سرنگونی هواپیمای ایل-76
سرنگونی ایل-76
در 24 جنوری، نیروهای مسلح اوکراین یک هواپیمای ترابری نظامی روسیه ایل-76 را بر فراز منطقه بلگورود که حامل 65 اسیر اوکراینی برای تبادل بود، سرنگون کرد. همه آنها و همچنین سه افسر همراه نیروهای مسلح روسیه و شش خدمه جان خود را از دست دادند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور این حادثه را جنایت کیف در برابر شهروندان خودش خواند. به گفته وی، طرف اوکراینی می دانست که اسیران جنگی نیروهای مسلح اوکراین در هواپیمای ایل-76 وجود دارد، و با این وجود - یا از روی سهل انگاری یا عمدی - ضربه زد. رئیس دولت تصریح کرد: با قضاوت بر اساس شواهد، این هواپیما از سوی یک سامانه دفاع هوایی ساخت فرانسه یا امریکا سرنگون شده است.
رسانه های اوکراین در آغاز نوشتند که ایل-76 از سوی نیروهای مسلح اوکراین سرنگون شده است، اما پس از انتشار اطلاعاتی درباره ای زندانیان در هواپیما، آنها این اطلاعات را از ویب سایت خود حذف کردند. سپس، کیف به طور غیرمستقیم اعتراف کرد که هواپیما را سرنگون کرده است: اداره اطلاعات اصلی شکایت کرد که ظاهراً روسیه درباره ای پرواز خود اطلاعی نداده است. افزون بر این، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین پس از گزارش هایی مبنی بر اصابت به هواپیما اعلام کرد، که به اقدامات خود برای نابودی خودروهای تحویل در مسیر بلگورود-خارکوف ادامه خواهد داد.
به طور رسمی، اوکراین نیاز به تحقیقات بین المللی را اعلام می کند، اما به طور غیررسمی رسانه های محلی این تز را منتشر کردند که ادعا می شود ایل-76 موشک هایی برای سیستم های اس-300 حمل می کرد. سخنگوی ریاست جمهوری دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد، که اگر تحقیقات بین المللی بر جنایات رژیم کیف متمرکز شود، "قطعا ضروری است". به نوبه خود، وزارت امور خارجه تاکید کرد که سقوط هواپیمای ایل-76 "یک سوال بزرگ در مورد احتمال حداقل نوعی توافق" با کیف ایجاد می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала