اشتباه محاسباتی کیف با دستور سرنگونی هواپیمای ایل-76

© Photo / Photo from the social mediaМесто падения самолета Ил-76 в Белгородской области
Место падения самолета Ил-76 в Белгородской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
عضو شوید
فرماندار منطقه خرسون روسیه اعلام کرد، رژیم کیف با دادن دستور سرنگونی هواپیمای روسی ایل-76 در منطقه بلگورود با اسیران جنگی خود اشتباه محاسباتی کرد، نقشه این بود که روسیه را مقصر جلوه دهد و اوکراینی ها را بترساند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر سالدو به خبرنگار اسپوتنیک گفت: "این ایده به سادگی شکست خورد، به سادگی از بین رفت. و آنها می خواستند روسیه را برای سرنگونی هواپیمای خود مقصر بدانند. همین که اکنون مناطق پرجمعیت شان را در آنجا بمباران می کنند، اما می گویند روسیه است. یک نسخه وجود داشت. بعد شروع کردند به اینکه آنجا موشک است. بعد شروع کردند به گفتن این که اصلا ما نیستیم و غیره. یعنی آنقدر دروغ گفتند که دیگر نمی دانند چطور از چنین وضعیتی بیرون شوند".
به گفته وی، رژیم کی یف از این طریق هدف "ارعاب اوکراینی ها" را دنبال می کند.
Тяжелый транспортный самолет Ил-76МД на репетиции воздушной части парада Победы в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
فروافتادن یک هواپیمای ایل-76 در پیرامون بلگورود با 65 اسیر اوکراینی + ویدیو
فرماندار خرسون تاکید کرد: "و این روشن است که مردم نمی‌خواهند بجنگند. جمعیت مردان اوکراین نمی‌خواهند بجنگند. آنها اشتباه محاسباتی کردند".
به گفته وی، مقام های اوکراین تا به امروز تقریباً تمام اطلاعات مربوط به سقوط هواپیما در منطقه بلگورود را از مردم عادی پنهان کرده اند.
وی اضافه کرد: "آنها به سادگی اطلاعات را پنهان کردند. ما چیزهای زیادی در مورد این حادثه می دانیم؛ اوکراینی ها عملاً دیگر از آن اطلاعی ندارند. آنها کاملاً پرونده آن را بستند، یعنی در اوکراین عملاً در مورد آن صحبت نمی کنند. و رسانه های آنجا کاملاً تحت کنترل هستند؛ آنها فقط اطلاعاتی را ارائه می کنند که برای آنها مفید است. به همین ترتیب، این اطلاعات عملاً در خبرگزاری های اروپایی و خارجی وجود ندارد. یعنی بلافاصله سعی کردند آن را فراموش کنند".
یادآوری می کنیم، که در 24 جنوری، نیروهای مسلح اوکراین یک هواپیمای ترابری نظامی روسیه ایل-76 را بر فراز منطقه بلگورود که حامل 65 اسیر اوکراینی برای تبادل بود، سرنگون کرد. همه آنها و همچنین سه افسر همراه نیروهای مسلح روسیه و شش خدمه جان خود را از دست دادند.
به گفته رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، اطلاعات اوکراین می دانستند که اسیران جنگی نیروهای مسلح اوکراین در هواپیمای ایل-76 وجود دارند، و با این وجود - یا از روی سهل انگاری یا عمدی - "اما در هر صورت این یک جنایت است". با قضاوت بر اساس شواهد، یک سیستم دفاع هوایی ساخت فرانسه یا ایالات متحده در حال فعالیت بود.
وزارت امور خارجه روسیه گفت، که سرنگونی هواپیمای ایل-76 "پرسشی بزرگ درباره ای احتمال دست‌کم نوعی توافق" با کی‌یف ایجاد می‌کند. رسانه های اوکراین ابتدا نوشتند که ایل-76 توسط نیروهای مسلح اوکراین سرنگون شده است، اما سپس این اطلاعات را از ویب سایت های خود حذف کردند. سپس اوکراین به طور غیرمستقیم اعتراف کرد که این هواپیما را سرنگون کرده است.
به طور رسمی، کی یف از نیاز به تحقیقات بین‌المللی صحبت می‌کند؛ به‌طور غیررسمی، رسانه‌های محلی این تز را منتشر کرده‌اند که ایل-76 موشک‌هایی را برای سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-300 حمل می‌کرد. سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دمیتری پسکوف گفت، که تحقیقات بین المللی در صورتی که بر جنایات رژیم کی یف متمرکز شود "قطعا ضروری است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала