عمران خان به ده سال زندان محکوم شد

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2024
عضو شوید
نخست وزیر پیشین و وزیر خارجه پیشین پاکستان به دلیل افشای اسرار دولتی به زندان محکوم شدند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه ای تلویزیونی جیوی پاکستان گزارش داد، که عمران خان نخست وزیر پیشین پاکستان، بنیانگذار حزب تحریک انصاف و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پیشین و معاون رئیس این حزب، در پرونده افشای اسرار دولتی هر کدام به 10 سال زندان محکوم شدند.
Бывший премьер-министр Пакистана Имран Хан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2023
عمران خان قصد شرکت در انتخابات ماه فبروری آینده را دارد
در گزارش این شبکه آمده است: "این تصمیم به صورت گفتاری از سوی قاضی دادگاه ویژه ابوالحسنات ذوالقرنین امروز در زندان آدیاله در راولپندی با حضور رهبران هر دو حزب اعلام شد".
خان و قریشی اولین بار در پایان اکتوبر در یک نشست غیرعلنی دادگاه در زندان آدیالا در این پرونده متهم شدند. در ماه نومبر، دادگاه عالی پاکستان محاکمه نخست وزیر و وزیر پیشین در زندان را غیرقانونی اعلام کرد و خواستار محاکمه علنی با مشارکت عمومی شد. همزمان، مقامات پاکستانی به دلیل "تهدیدات امنیتی" از برگزاری جلسات در دادگاه خودداری کردند؛ جلسات نیز در زندان آدیاله برگزار می شود. پرونده افشای اسرار دولتی مربوط به تلگراف محرمانه ای است که حاوی اطلاعاتی است مبنی بر اینکه مقامات امریکایی ناراضی از موضع بی طرف نخست وزیر پاکستان در قبال عملیات ویژه روسیه در اوکراین، از دولت پاکستان خواسته اند که خان را از سمت اش برکنار کند و در ازای آن، خان با تهدید به انزوا، وعده داد که با کشور "روابط گرمتری" برقرار کند.
سفیر پاکستان در واشنگتن اوایل سال گذشته این پیام را به اسلام آباد فرستاد. در کیفرخواست ادعا شده است که خان و دستیارانش محتویات این پیام را برای افراد غیرمجاز فاش کرده و "حقایق را برای پیشبرد اهداف باطنی و منافع شخصی خود تحریف کرده اند". همچنین خاطرنشان شد که نخست وزیر پیشین به طور غیرقانونی یک کپی از این سند را نگه داشته است. هر دو سیاستمدار به جرمی مرتبط با سوء استفاده از کابل دیپلماتیک برای مقاصد سیاسی بی گناه اعتراف کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала