عمران خان قصد شرکت در انتخابات ماه فبروری آینده را دارد

© AP Photo / K.M. ChaudaryБывший премьер-министр Пакистана Имран Хан
Бывший премьер-министр Пакистана Имран Хан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2023
عضو شوید
عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان از قصد خود برای شرکت در انتخابات فبروری 2024 خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، حزب نخست وزیر سابق پاکستان ( تحریک انصاف) روز چهارشنبه اعلام کرد که عمران خان، به عنوان نامزد در انتخابات پارلمانی که قرار است در 8 فبروری سال آینده برگزار شود، شرکت خواهد کرد.
علی ظفر سخنگوی این حزب گفت: مایلیم به اطلاع شما برسانیم که عمران خان حداقل در سه حوزه انتخاباتی در انتخابات شرکت خواهد کرد.
محبوبیت خان و حزبش دوباره در حال افزایش است، دولت شهباز شریف ظاهرا در تلاش است تا از ورود عمران خان به مبارزات انتخاباتی جلوگیری کند. دولت ائتلافی جنبش دموکراتیک پاکستان PDMو ارتشی که از آن حمایت می‌کنند، به نظر می‌رسد در تلاش‌های خود برای رد صلاحیت کردن عمران خان از شرکت در انتخابات آینده با محکوم کردن وی حداقل در برخی از پرونده‌های دادگاه فعلی، سرسخت هستند.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2023
کلوپ ویدیو
عمران خان محکوم به 3 سال حبس شد + ویدیو
در ماه آگست گذشته، دادگاهی در اسلام آباد عمران خان را به اتهام کلاهبرداری در رابطه با فروش اشیای با ارزش موجود در خزانه دولتی پاکستان (توشهان) به سه سال زندان محکوم کرد. در نتیجه این حکم، کمیسیون انتخابات پاکستان عمران خان را به مدت پنج سال از فعالیت سیاسی محروم کرد. با این حال، در همان ماه، دادگاه عالی اسلام آباد حکم سه ساله عمران را به حالت تعلیق درآورد، اما وی بر اساس جرایم دیگر همچنان در زندان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала