نظریه: بروکسل می خواهد از هنگری باج بگیرد

© AP Photo / Geert Vanden WijngaertПремьер-министр Венгрии Виктор Орбан
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2024
عضو شوید
الکساندر دودچاک، دانشمند و اقتصاددان علوم سیاسی، درباره این وضعیت در رادیو اسپوتنیک اظهار نظر کرده گفت که رسانه ها می نویسند اتحادیه اروپا می تواند اقتصاد هنگری را برای سرمایه گذاری ناجالب کند.

به گزارش اسپوتنیک، Financial Times مینویسد که اگر ویکتور اوربان صدراعظم هنگری از وتوی خود برای جلوگیری از افزایش بودجه اتحادیه اروپا برای سال های 2024-2027 و تخصیص کمک 50 میلیارد یورو به کیف دست نکشد، اتحادیه اروپا ممکن است اقداماتی را برای تضعیف اقتصاد هنگری انجام دهد.
گفته شده است که در صورت عدم توافق اجلاس سران در اول فبروری، دیگر سران کشورها و دولت‌ها علنی این موضوع را اعلام خواهند کرد.
تصریح شده است که اقدامات اتحادیه اروپا می تواند پول هنگری را به خطر بیندازد و به سرمایه گذاری در اقتصاد این کشور تأثیر منفی بگذارد.
الکساندر دودچاک، دانشمند و اقتصاددان علوم سیاسی در رادیو اسپوتنیک خاطرنشان کرد که موضع هنگری در مورد افزایش بودجه اتحادیه اروپا یگانه موانع در روابط آن با بروکسل نیست.
Совместная пресс-конференция министров иностранных дел Армении и Венгрии Арарата Мирзояна и Петера Сийярто по окончанию встречи (27 октября 2023). Еревaн - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2023
هنگری بسته دوازدهم تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه را رد می کند
ویکتور اوربان (صدراعظم هنگری) استاد چانه زنی است که از منافع مردم خود دفاع می کند که در شرایط کنونی عملاً به هیچ کس اجازه داده نمی شود. و هنگری مدت‌هاست که استخوان بر گلوی اتحادیه اروپا بوده است، زیرا علاوه بر ادعاهای معروف خود در قبال اوکراین، برای به دست آوردن حقوق قانونی اقلیت هنگری در اوکراین است. الکساندر دودچاک گفت: این کشور از سیاست اتحادیه اروپا در مورد مسائل مهاجرت پیروی نمی کند، در تبلیغات LGBT شرکت نمی نماید، این کشور محافظه کار است.
این کارشناس علوم سیاسی ادامه داد: هنگری به سادگی می خواهد آنچه را که حقش است از اتحادیه اروپا بگیرد.
اوربان می‌گوید: دوستان عزیز! ما مخالف کمک به اوکراین نیستیم، بیایید با هوشیاری به وضعیت نگاه کنیم. در جریان چهار سال، چه برنامه‌های برای اوکراین می‌توان داشت. به طوری که ما باید 50 میلیارد برای چهار سال اختصاص دهیم؟ کدام اوکراین در طرح چهار ساله است؟ بیایید یک سال را مشخص کنیم. بر علاوه اوربان آنچه را که حقش است از بودجه اتحادیه اروپا مطالبه می کند. سخنان به جایی رسیده است که آنها (اتحادیه اروپا) را تهدید می کنند. هنگری با تحریم ها طوری که در کدام اسناد قانونی اتحادیه اروپا به وضوح مشخص نشده است.
الکساندر دودچاک در پایان گفت: به نظر من این باج گیری جدی است.
پیش از این، مشاور سابق وزیر امور خارجه، لارنس ویلکرسون دگروال متقاعد طی مصاحبه ای گفت که حتی امریکایی هایی که از واقعیت دور بودند، نیز فهمیدند که ایالات متحده در درگیری اوکراین شکست خورده است. به گفته این افسر، مسکو قبلاً در رویارویی با غرب پیروز شده است. تحریم های امریکا تنها اقتصاد روسیه را قدرتمندتر کرد، در حالی که تلاش برای منزوی نگه داشتن روسیه با شکست مواجه شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала