هنگری بسته دوازدهم تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه را رد می کند

© Sputnik / Asatur YesayantsСовместная пресс-конференция министров иностранных дел Армении и Венгрии Арарата Мирзояна и Петера Сийярто по окончанию встречи (27 октября 2023). Еревaн
Совместная пресс-конференция министров иностранных дел Армении и Венгрии Арарата Мирзояна и Петера Сийярто по окончанию встречи (27 октября 2023). Еревaн - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2023
عضو شوید
پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه هنگری: هنگری با دوازدهمین بسته تحریم های اتحادیه اروپا موافقت نخواهد کرد، اگر شامل نفت، گاز و انرژی هسته ای باشد.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه هنگری در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، هنگری با تصویب دوازدهمین بسته تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا در صورتی که شامل بخش‌های صنعت گاز، نفت و انرژی هسته‌ای روسیه باشد، موافقت نخواهد کرد.
وی گفت با اطمینان به شما می گویم: اگر بسته بعدی حاوی چیزی باشد که با منافع ملی ما در تضاد باشد، قطعاً با تصویب آن موافقت نخواهیم کرد. خط قرمز برای ما آشکارا مربوط به انرژی، گاز، نفت، انرژی هسته ای و هر جنبه دیگری است که سییارتو گفت که می تواند به اقتصاد دولتی ما آسیب برساند.
در مجموع، به گفته وی، بوداپست معتقد نیست که سیاست تحریمی اتحادیه اروپا در قبال روسیه باید ادامه یابد.
سیاست تحریم‌ها به سادگی جواب نمی‌دهد. تحریم‌ها ممکن است به روسیه ضربه بزند و ممکن است به روسیه آسیب برساند، اما قطعا آسیب زیادی به اقتصاد اروپا و کشورهای اروپایی وارد می‌کند. این تحریم ها علیه چه کسی است، پس ادامه آن چه فایده ای دارد؟ وی خاطرنشان کرد: به طور کلی ما در ادامه سیاست تحریم فایده ای نمی بینیم، البته اگر چیزی مغایر با منافع ملی ما وجود نداشته باشد، می دانیم که دیگران دوست دارند آنها را به جلو ببرند.
وزیر خاطرنشان کرد: در مورد شخصیت‌ها، ما موضع بسیار روشنی داریم: کسانی که کار خوبی برای هنگری انجام داده‌اند، کسانی که زندگی مردم هنگری را نجات داده‌اند، به عنوان مثال با ایجاد امکان خرید واکسن، یا کسانی که نقش مهمی در تضمین امنیت و امنیت تامین انرژی ما دارند، با علم به اینکه این افراد هیچ بدی به کشور ما نکرده اند چرا باید آنها را در لیست تحریم قرار دهیم؟
بنابراین به گفته وی هنگری اجازه نداد دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گیرد زیرا او کمک زیادی به هنگری کرد. او در نجات جان مجارها در شرایط اضطراری بهداشتی کمک کرد. همین امر در مورد کریل دیمیتریف وزیر بهداشت فدراسیون روسیه میخائیل موراشکف صدق می کند. وزیر خارجه هنگری گفت ما معتقدیم که ورزش را نباید با سیاست مرتبط ساخت بنابراین وضعیت مشابهی در مورد وزیر ورزش روسیه وجود دارد.
پیتر سییارتو گفت، هنگری آماده است در صورت تمایل، میزبان مذاکرات بین نمایندگان مسکو و کی‌یف باشد. سییارتو در پاسخ به این سوال که آیا بوداپست آماده است در صورت از سرگیری مذاکرات بین روسیه و اوکراین به عنوان یک میانجی و میزبان عمل کند، گفت: "شما فقط در صورتی می توانید میانجی باشید که هر دو طرف بخواهند. بنابراین این به ما بستگی ندارد." .
به گفته وی، اگر بوداپست چنین درخواستی را دریافت کند، بدون تردید پاسخ مثبت خواهد داد.
Заседание ВТО в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2023
سازمان تجارت جهانی از تاثیر منفی تحریم های روسیه بر اقتصاد جهانی خبر داد
فدراسیون روسیه قبلاً بیش از یک بار اعلام کرده بود که غرب با امتناع از خرید هیدروکربن از روسیه مرتکب اشتباهی جدی شد و به دلیل قیمت‌های بالاتر، دچار وابستگی جدید و شدیدتر خواهد شد. مسکو اعلام کرد که کسانی که نپذیرفتند همچنان از طریق واسطه ها با قیمت بالاتری خرید می کنند و به خرید نفت و گاز روسیه ادامه می دهند.
فدراسیون روسیه اعلام کرد که این کشور با فشار تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب شجاعت پذیرش شکست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بارها نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه مطرح شده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
پیش از این، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه گفته بود که اقتصاد روسیه رشد ثابتی را نشان می دهد. به گفته وی، علیرغم تمام تلاش های مخالفان برای قطع ارتباط آن با زنجیره های تولید جهانی، مسیرهای لجستیکی و سیستم های تسویه مالی، علاقه به اقتصاد روسیه در حال افزایش است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала