اردوغان به اسرائیل: یورش ها به غزه را بیدرنگ پایان دهید

© Sputnik / Сергей Гунеев /  مراجعه به بانک تصاویر Recep Tayyip Erdoğan
Recep Tayyip Erdoğan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2024
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه، پس از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری، از اسرائیل خواست تا یورش ها به غزه را بیدرنگ پایان دهد.
به گزارش اسپوتنیک، دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه روز جمعه حکمی موقت درباره ای ادعای افریقای جنوبی مبنی بر درخواست اقدامات موقت در برابر اسرائیل به دلیل نسل‌کشی ادعایی در نوار غزه صادر کرد. دادگاه به اسرائیل دستور داد تا تمام اقدامات را برای جلوگیری از نسل‌کشی در نوار غزه، مجازات درخواست‌های نسل‌کشی در برابر فلسطینی‌ها، اطمینان از جریان کمک‌های بشردوستانه به ساکنان این منطقه و اطمینان از حفظ مدارک مربوط به ادعاهای مربوط به اقدامات در برابر فلسطینی‌ها انجام دهد، که در کنوانسیون درباره ای نسل کشی توصیف شده اند. در عین حال، دادگاه اسرائیل را موظف به توقف عملیات نظامی اش در نوار غزه که افریقای جنوبی در شکایت خود خواستار آن بود، نکرد.
Разрушенные здания в результате израильского авиаудара на севере сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2024
گوترش: تصمیم های دادگاه جهانی لاهه "اجرا شدنی" است
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در ازمیر گفت: "ما بار دیگر از اسرائیل می خواهیم که با گوش دادن به صدای جامعه بین المللی فورا قتل عام را متوقف کند".
. در 29 دسمبر 2023، افریقای جنوبی بر اساس کنوانسیون نسل کشی در دادگاه بین المللی لاهه در مورد وضعیت نوار غزه شکایتی را علیه اسرائیل تسلیم کرد و از دادگاه خواست تا اقدامات موقت علیه مقامات اسرائیلی اتخاذ کند. افریقای جنوبی خاطرنشان کرد که اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه "نقض تعهدات مندرج در کنوانسیون نسل کشی" است. بر اساس بیانیه این کشور افریقایی، "اقدامات و بی‌عملی‌های اسرائیل ماهیت نسل‌کشی است، زیرا آنها با هدف خاصی انجام می‌شوند تا فلسطینیان در نوار غزه را به عنوان بخشی از ملیت و نژاد فلسطینی‌ها و گروه قومی نابود کنند".
دادگاه بین‌المللی دادگستری لاهه در تاریخ 11 تا 12 جنوری نشست های را درباره شکایت افریقای جنوبی علیه اسرائیل که به نقض کنوانسیون نسل‌کشی در نوار غزه متهم است، برگزار کرد. افریقای جنوبی از دادگاه خواست به اسرائیل دستور دهد تا عملیات نظامی خود در غزه را پایان دهد، اطمینان حاصل کند که ساکنان این کشور به غذا، آب و کمک های بشردوستانه دسترسی دارند و مانع دسترسی ماموریت های بین المللی به غزه نمی شود. طرف افریقای جنوبی همچنین از دادگاه خواست تا اسرائیل را ملزم کند از هرگونه اقدامی که می‌تواند اوضاع را بدتر و محاکمه را پیچیده کند، خودداری کند.
اسرائیل نیز به نوبه خود تلاش کرد ثابت کند که دادگاه باید درخواست افریقای جنوبی را برای اقداماتی علیه طرف اسرائیلی از جمله پایان دادن به عملیات نظامی در نوار غزه رد کند. بنابراین، دفاع اسرائیل اعلام کرد که با کمک عملیات نظامی در غزه، این کشور به دنبال "نه برای نابودی مردم فلسطین، بلکه برای محافظت از مردم خود است".
افزون بر این، اسرائیل می گوید: اجازه داده است کمک های بشردوستانه از جمله لاری های حمل مواد غذایی به غزه سرازیر شود و هیچ محدودیتی برای میزان آبی که می تواند به این منطقه سرازیر شود، قرار نداده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала