- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

غرب از زلنسکی خواسته بود تا یک دولت در تبعید ایجاد کند

© AP Photo / Mindaugas KulbisПрезидент Украины Владимир Зеленский выступает на саммите НАТО в Вильнюсе 12 июля 2023 года.
Президент Украины Владимир Зеленский выступает на саммите НАТО в Вильнюсе 12 июля 2023 года. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2024
عضو شوید
غرب به رئیس جمهور اوکراین سفارش کرده بود، که اوکراین را پیش از درگیری ترک کند.
به گزارش اسپوتنیک، سیمون شوستر روزنامه نگار تایم، که زندگی نامه رئیس جمهور اوکراین را نوشته است، می گوید: "کشورهای غربی به ولادیمیر زلنسکی سفارش کردند در سال 2022 یک دولت در تبعید ایجاد کند".
Президент Украины Владимир Зеленский слушает во время встречи с президентом Джо Байденом в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
زلنسکی به دلیل ناکامی در جبهه و مشکلات با غرب در شرایط سختی قرار دارد
در کتاب این روزنامه نگار آمده است: "در روز سخنرانی زلنسکی در کنفرانس امنیت بین‌المللی مونیخ در 19 فیبروری 2022، چندین رهبر غربی از او خواستند که به کیف بازنگردد و تشکیل دولت در تبعید را آغاز کند".
خاطرنشان می شود، که رئیس رژیم کیف این پیشنهاد را به عنوان تلاشی برای حذف او حتی از طرف نزدیکترین متحدانش ارزیابی کرد.
شوستر می نویسد: "به نظر می رسید که این او را عصبانی کرده بود".
رسانه های خارجی به طور فزاینده ای می نویسند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا از بحران اوکراین خسته شده اند و حمایت از ولادیمیر زلنسکی در حال ضعیف شدن است.
به گزارش NBC، مقامات امریکایی و اروپایی در حال حاضر با مقامات کیف در مورد پیامدهای احتمالی مذاکرات صلح با روسیه، از جمله آنچه که اوکراین ممکن است برای دستیابی به توافق مجبور به صرف نظر کند، صحبت می کنند.
در نومبر سال گذشته، الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفت، که کیف نگران است که غرب شروع به اشاره به ضرورت گفت و گو با مسکو کرده است. در عین حال، دیمیتری کولبا، رئیس وزارت خارجه این کشور مدعی است، که هیچ فشاری از سوی متحدان در مورد آغاز مذاکرات با روسیه احساس نمی کند. کرملین خاطرنشان کرد، که هر چه رژیم کی یف زودتر بفهمد که هیچ شانسی برای دستیابی به موفقیت در میدان جنگ وجود ندارد، زودتر چشم اندازهای برای حل و فصل اوضاع باز خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала