روسیه امیدوار است که ترکیه رویداد ایل-76 را نکوهش کند

© Photo / Photo from the social mediaМесто падения самолета Ил-76 в Белгородской области
Место падения самолета Ил-76 в Белгородской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2024
عضو شوید
فدراسیون روسیه روی واکنش مناسب ترکیه به سرنگونی ایل-76 نیروهای مسلح اوکراین حساب باز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، گریگوری کاراسین، رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون در دیدار با تانجو بیلگیچ، سفیر ترکیه در فدراسیون روسیه گفت: روسیه انتظار دارد که ترکیه به هواپیمای ایل-76 روسیه که از سوی نیروهای مسلح اوکراین سرنگون شده است، واکنش مناسب نشان دهد.
Место падения самолета Ил-76 в Белгородской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
واکنش وزارت امور خارجه روسیه درباره ای فروافتادن هواپیمای ایل-76 در پیرامون بلگورود
سرویس رسانه ای مجلس دومای روسیه به نقل از کاراسین نوشت: "یورش موشکی نیروهای مسلح اوکراین بر فراز قلمرو منطقه بلگورود به هواپیمای ترابری نظامی روسیه ایل-76 یک اقدام تروریستی بین المللی است. چنین اقداماتی را نمی توان بدون محکومیت و ارزیابی کافی رها کرد. امیدواریم انقره به این جنایت رژیم کیف واکنش مناسب نشان دهد".
شرکت کنندگان در این نشست همچنین درباره ای آماده سازی تماس های روسیه و ترکیه در سطح عالی پارلمانی بحث و تبادل نظر کردند.
به گفته کاراسین، سناتوران روسی آماده هستند تا در شورای فدراسیون از هیئتی از شورای عالی علم و فناوری ترکیه به رهبری رئیس و رئیس شورای فدراسیون هیئتی از کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه استقبال کنند.
یادآوری می کنیم، که روز چهارشنبه، نیروهای مسلح اوکراین یک هواپیمای ترابری نظامی ایل-76 را بر فراز منطقه بلگورود که حامل 65 اسیر اوکراینی برای تبادله بود، سرنگون کرد. همه زندانیان داخل هواپیما و همچنین شش خدمه و سه نفر همراه در مجموع 74 نفر جان خود را از دست دادند. به گفته وزارت دفاع روسیه، کیف به خوبی از انتقال قریب الوقوع اسیران برای مبادله، که قرار بود بعداً در روز چهارشنبه انجام شود، آگاه بود (اینکه آیا این انتقال در هر قالبی انجام می شد، هنوز اطلاعاتی در دست نیست). وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرنگونی هواپیمای ایل-76 "پرسشی بزرگ در مورد امکان دست‌کم نوعی توافق" با کی‌یف ایجاد می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала