- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

مسکو: حمله به هواپیمای ایلوشین-76 آگاهانه و عمدی بود و ماهیت جنایتکارانه رژیم کی یف را نشان می دهد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه روسیه
وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه سقوط هواپیمای ایلوشین-76 را یک اقدام تروریستی و جنایت دیگری دانست که از سوی گروه جنایتکار زلنسکی انچام شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو حمله کی یف به هواپیمای ایلوشین-76 را به شدت محکوم می کند؛ این یک اقدام تروریستی عمدی و آگاهانه است که به وضوح ناتوانی مقامات اوکراینی را در مذاکره نشان می دهد.
در بیانیه منتشر شده در وبسایت وزارت امور خارحه روسیه آمده است: "ما اقدام تروریستی رژیم کی یف در منطقه بلگورود را به شدت محکوم می کنیم. همه افراد درگیر در آن، از جمله سازمان‌دهندگان و عاملان آن از میان مقامات نظامی و غیرنظامی اوکراین، شناسایی خواهند شد و طبق قوانین روسیه از مجازات اجتناب‌ناپذیر و شایسته رنج خواهند برد."
وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که این اولین بار نیست که "دولت زلنسکی" به طرز وحشیانه ای با نیروی نظامی خود که اسیر شده بودند برخورد می کند، همانطور که در مورد حمله موشکی در یلنوکا در سال 2022 نشان داده شد.
در این بیانیه آمده است: "آنها در کی یف به خوبی از تبادل قریب الوقوع آگاه بودند. حمله به هواپیما یک اقدام عمدی و آگاهانه بود. حمله تروریستی به وضوح ناتوانی رژیم کی یف را در مذاکره نشان می دهد."
Дым на месте падения самолета Ил-76 в Белгородской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
همه سرنشینان هواپیمای ترابری در منطقه بلگورود جان باخته اند
وزارت خارجه روسیه افزود که کی یف که ابتدا به دخالت خود اعتراف کرد، بعداً شروع به انکار آن کرد.
دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد: "این یکی دیگر از جنایت‌های گروه جنایتکار زلنسکی است که بلافاصله پس از سقوط هواپیما، به شیوه‌ای انسان‌دوستانه اعلام "پیروزی" کرد و ادعا کرد که این کار "نیروهای مسلح شجاع اوکراین" بوده است. با این حال، به محض اینکه مشخص شد نیروهای نظامی اوکراینی در پرواز هستند که به سوی سایت تبادل منتقل می شوند، لفاظی آنها تغییر کرد. در آنجا آنها شروع به انکار دخالت خود در فاجعه کردند."
وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد یک فروند هواپیمای ترابری ایلوشین-76 هوافضای روسیه حامل 65 اسیر اوکراینی جهت مبادله به هنگام انتقال به منطقه بلگورود در این منطقه سقوط کرد. گفته می شود این هواپیما توسط نیروهای اوکراینی هدف قرار گرفته است.
آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی دومای دولتی روسیه گفت، ارتش اوکراین این هواپیما را با سه موشک از سامانه ضدهوایی پاتریوت سرنگون کرد. ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه نیز دستور داد درخواستی برای کنگره ایالات متحده و بوندستاگ آماده کنند و همچنین بفهمد که از چه موشک ها یا پرتابگرهایی استفاده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала