برلین هنوز از جنایات گذشته پند نگرفته است

© Sputnik / Ramil Sitdikovنظر زخاروا درباره نمایش عکس پوتین و سیمونیان در سنای آمریکا
نظر زخاروا درباره نمایش عکس پوتین و سیمونیان در سنای آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2024
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه: مخالفت آلمان با ادعای افریقای جنوبی علیه اسرائیل غیر اخلاقی و غیرقانونی است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، دولت آلمان را به دلیل آنکه قصد خود برای مقابله با افریقای جنوبی را اعلام کرده بود، محکوم کرد. افریقای جنوبی با ارائه شکایت به محکمه بین المللی ملل متحد، اسرائیل را به نسل کشی جمعیت عرب نوار غزه متهم کرده بود.
در بیانیه منتشره زاخارووا آمده است: "تاریخ نمونه‌های بسیاری را به خود دیده است که جنایتکاران مرتکب جرایم جدی شده‌اند، راه اصلاح را در پیش گرفتند و با استفاده از دانش تجربیات غیرقانونی خود، به جلوگیری از جنایات مشابه کمک کردند.
اما این امر همیشه فقط در صورت ابراز پشیمانی از راه عملکرد فعال و شناخت بی قید و شرط گناه خود بدون کوچکترین اشاره ای به تلاش برای توجیه جنایات خود امکان پذیر بود، چه رسد به تکرار آنها.
در این مورد مشاهده می کنیم که آلمان مسیر تعاملی متفاوتی با گذشته خود در پیش گرفته است. دوباره، مانند 80 سال پیش، در اقدامات برلین رسمی، تقسیم بندی مردم از نظر ملی وجود دارد که به سطحی جدید و پیچیده تر منتقل شده است".
زاخارووا چندین نمونه از چنین رفتار مقامات آلمانی را بیان کرد: "امتناع از پرداخت غرامت به بازماندگان غیریهودی محاصره لنینگراد، تضعیف تلاش‌های روسیه برای جلوگیری از احیای نازیزم، الفاظی در دفاع از رژیم کیف، تمجید از همدستان نازی ها، حمایت از مبارزان نئونازی و امتناع از به رسمیت شناختن جنایات ناسیونال سوسیالیزم علیه ساکنان فدراسیون روسیه به عنوان نسل کشی".
Военнослужащие Бундесвера - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2024
آلمان آمادگی جنگ با روسیه را می گیرد
زاخارووا معتقد است: " از تمام مجموعه، می‌توان نتیجه گرفت که در چارچوب روند تحقیقات کنونی در محکمه بین‌المللی سازمان ملل متحد، برلین تصمیم گرفت که از هر چیزی که به منزله گناه تاریخی آن در برابر بشریت است، تنها یک بخش از آن، موضوع هولوکاست را جدا کند و فقط تحت زاویه ای که در این لحظه خاص برای برلین مفید است، آن را در نظر بگیرد".
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد که هاگه گینگوب، رئیس جمهور نامیبیا از برلین خواست تا در اوضاع پیرامون فلسطین مداخله نکند، زیرا آلمان تاوان جنایات خود علیه بشریت در افریقا، به ویژه کشتار ده ها هزار نفر از مردم هررو و ناما را نپرداخته است. این جنایات در جنوب - غرب افریقای آلمانی طی سالهای 1904 الی 1908، رخ داد که در نامیبیا نسل کشی تلقی می شود.
همچنین، به گفته زاخارووا، این فکر تکان دهنده و افتضاح است که برلین به جای ابراز پشیمانی و توبه از جنایات رایش سوم، یک بار دیگر در نابودی ساکنان آن قسمت از اروپا غوطه ور شده است که 80 سال پیش هیتلر نتوانست آن را نابود و یا تسخیر کند.
Министр финансов Германии Кристиан Линднер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سخنان تکان دهنده ای وزیر مالیه آلمان درباره ای روسیه و اوکراین
زاخارووا در پایان گفت: "این سوال مطرح می شود که آیا توبه آلمان قبلا صادقانه بود و آیا نازی‌زدایی آلمان به اهداف خود رسید؟
ما رفتار رهبری دولت فعلی آلمان را غیرقابل قبول، غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرمجاز می دانیم.
با این همه، آنچه که بیش از همه نگران‌کننده است، تجدید نظامی‌گری آلمان در بحبوحه حمایت از شیوه‌های نئونازی است. این روند می تواند عواقب بسیار ناخوشایندی با توجه به تجربه تاریخی متناقض این کشور برای سرنوشت خود آلمان و همچنین اروپا و جهان دربر داشته باشد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала