- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پذیرش حقیقت ناخوشایند از سوی کیف/ در بسیج مردمی زور کار نخواهد کرد

© AP Photo / LibkosУкраинские военные эвакуируют раненого в Донецкой области
Украинские военные эвакуируют раненого в Донецкой области  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2024
عضو شوید
دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، بسیج اجباری اوکراینی ها در بیرون از این کشور را غیرممکن خواند.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین (NSDC) گفت، که مقامات این کشور نمی توانند مردان اوکراینی را که در بیرون از این کشور به سر می برند به اجبار بسیج کنند، به ویژه افرادی که به طور قانونی با وضعیت پناهندگی در آنجا اقامت دارند.
دانیلوف می گوید: "ما درک می کنیم شخصی که در قلمرو کشور دیگری قرار دارد نیز پیرون قوانین آن کشور است. ما دوست داریم آنها برگردند، اما نمی توانیم مجبورش کنیم. اگر شهروندی رسماً وضعیت پناهندگی داشته باشد که از تهاجم نظامی رنج برده است، ما نمی توانیم مداخله کنیم. به هر حال، هر کشوری قوانین خاص خود را درباره ای افراد دارای وضعیت پناهندگی دارد".
Американский солдат из Иностранного легиона на позиции под Харьковом. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
دلقکان و معتادان فرانسوی مزدوران جنگی اوکراین هستند
وی خاطرنشان کرد، که دولت اوکراین باید قانون بسیج را اصلاح کند تا روند خدمت اجباری عادلانه تر شود.
به اعتقاد وی، پس از نهایی شدن پیش‌نویس قانون، با در نظر گرفتن تمامی اصلاحات، "نسخه جدید موجب نارضایتی جدی مردم نخواهد شد".
دانیلوف در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این لایحه برای بحث به رادای عالی ارائه می شود، پاسخ داد، که این تصمیم به نمایندگان پارلمان بستگی دارد.
یادآوری می کنیم، که ولادیمیر زلنسکی در دسمبر 2023 گزارش داد، که ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین با درخواست بسیج 450 تا 500 هزار نفر دیگر به او مراجعه کرده است. دولت لایحه بسیج را تقدیم مجلس کرد. پیشنهاد لغو خدمت سربازی و تعویق خدمت سربازی معلولان گروه سوم، الزام مشمولان به خدمت سربازی برای ثبت نام در حساب الکترونیکی سربازان وظیفه و حضور در زمان و مکان به اداره ثبت نام و سربازی در احضاریه مشخص شده است. محدودیت سنی پایین تر برای بسیج از 27 سال به 25 سال کاهش یافت. این لایحه باعث خشم در اوکراین شد و برای بازنگری ارسال شد.
رژیم حکومت نظامی از 24 فیبروری 2022 در اوکراین برقرار شده است؛ روز بعد زلنسکی فرمان بسیج عمومی را امضا کرد. بیرون شدن مردان 18 تا 60 ساله از اوکراین در دوران حکومت نظامی ممنوع است. احضاریه در جاهای مختلف قابل ابلاغ است. ویدئوهایی از نحوه انجام این کار در خیابان ها، پمپ بنزین ها و کافه ها ظاهر شد. لزوماً نباید از سوی نماینده مرکز منطقه ای برای استخدام و حمایت اجتماعی ارائه شود (چنانکه اخیراً دفاتر ثبت نام و سربازگیری در اوکراین نامیده می شوند)؛ این امر می تواند توسط روسای شرکتی که سرباز وظیفه در آن کار می کند، روسای اداره مسکن، نمایندگان کمیته خانه و سایر مسئولین نیز انجام می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала