دبیرکل حزب الله: اقدامات آمریکا کشتیرانی در دریای سرخ را به خطر می اندازد

© AFP 2023حسن نصر الله
حسن نصر الله - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2024
عضو شوید
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، ایالات متحده با حملات خود به یمن، کشتیرانی در دریای سرخ را حتی برای کشتی‌هایی که مرتبط با مناقشه نیستند، تهدید می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه الجزیره، حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: "ایالات متحده با اقدامات خود، کشتیرانی در دریای سرخ را به خطر می اندازد و حتی امنیت کشتی هایی را که مرتبط با درگیری نیستند، تهدید می کند."
وی خاطرنشان کرد: "در عین حال آمریکایی ها نمی توانند از حملات نیروهای یمنی به کشتی های مرتبط با اسرائیل جلوگیری کنند. آنها یمن را متوقف نخواهند کرد و کشتی های مرتبط با دشمن وارد بنادر فلسطین اشغالی نخواهند شد."
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: "بایدن و همکارانش فکر می کنند با حمله به یمن می توانند یمنی ها را متوقف کنند. آنها برای پیغام تهدید فرستادند، اما این به آنها کمکی نمی کند تا با یمن مقابله کنند، زیرا یمنی ها مانند لبنان، خودشان تصمیم می گیرند."
دبیرکل حزب الله گفت: "اگر مسیر غزه، لبنان، عراق و یمن ادامه یابد، دشمن ناچار به پذیرش شرایط مقاومت خواهد شد."
Вид на здание Пентагона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2024
پنتاگون: تعداد تلفات احتمالی حمله به یمن زیاد نیست
وی تاکید کرد که لبنان از روز اول جنگ در نوار غزه آماده جنگ تمام عیار با اسرائیل است و از حضور در جنگ هراسی ندارد. وی افزود: "ما از روز اول تجاوز در کنار برادران خود در فلسطین بودیم و آماده حمایت از آنها تا پایان جنگ در نوار غزه هستیم."
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، نیروهای حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
چند روز پس از این حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد و تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد کشته شدگان در نوار غزه به بیش از 23 هزار نفر رسیده است و بیش از 60 هزار تن نیز مجروح شده اند. به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، 73 درصد قربانیان را کودکان، زنان و افراد مسن تشکیل می دهند. بر اساس گزارش مقامات اسرائیل شمار جان باختگان اسرائیلی نیز به بیش از 1200 نفر و زخمی ها به 5 هزار نفر رسیده است.
به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. حماس اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری های نظامی را متوقف کنند. براساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس راهکار "دو دولتی" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است، راه حلی که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала