پنتاگون: تعداد تلفات احتمالی حمله به یمن زیاد نیست

© iStock.com / icholakovВид на здание Пентагона
Вид на здание Пентагона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2024
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد، از آنجایی که اکثر اهداف مورد حمله آمریکا در یمن در مناطق توسعه نیافته واقع بودند، تعداد تلفات احتمالی نیز بسیار محدود است.
به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و متحدانش در جریان حملات به یمن، با استفاده از بیش از 150 مهمات به 30 هدف را مورد حمله قرار دادند.
ارتش آمریکا حملاتی را علیه چندین هدف در مناطق تحت کنترل انصارالله در یمن انجام داد و این حملات توسط جت‌های جنگنده و موشک‌های تاماهاوک انجام شد.
شبکه های خبری نیز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش دادند که عملیات مشترک ارتش آمریکا و انگلیس، اهدافی را در یمن هدف قرار داد.
ائتلاف غربی حمله به مواضع جنبش در یمن را دفاع از خود و پاسخی به اقدامات شبه نظامیان در دریای سرخ خواند.
در نتیجه حملات آمریکا و انگلیس به مواضع حوثی ها در یمن در شب 12 جنوری، 5 نفر از اعضای این جنبش کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند. این را رسانه های عربی با اشاره به یکی از نمایندگان نیروهای مسلح این گروه (نام وی ذکر نشده) گزارش داده اند.پ
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده حملات علیه حوثی‌ها را پاسخی به تهدید علیه آزادی دریانوردی خواند و وعده داد که بدون تردید به اقدام خود ادامه دهد. وی مدعی شد که 27 حمله حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور ثبت شده است و نهم جنوری آنها بزرگترین حمله خود را علیه کشتی های جنگی آمریکا انجام دادند. پایان ماه دسامبر، آمریکایی ها به سه قایق حامل نیروهای نظامی حوثی حمله کردند و ده نفر را کشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала