نبنزیا به غرب نسبت به تشدید تنش در خاورمیانه هشدار داد

© Sputnik / Сергей Гунеев /  مراجعه به بانک تصاویر Постпред России при ООН Василий Небензя
Постпред России при ООН Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2024
عضو شوید
نماینده ای دایم روسیه در سازمان ملل گفت: ادامه تشدید تنش در خاورمیانه فاجعه ای را برای منطقه به همراه خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد به غرب نسبت به تشدید تنش در خاورمیانه هشدار داد و گفت: اگر این وضعیت ادامه یابد، کل منطقه ممکن است با فاجعه روبرو شود.
نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: "وضعیت بحرانی در خاورمیانه در حال شکل گیری است. مسئله حتی این نیست که غربی‌ها با اقدامات خود نتایج تلاش‌های چندین ساله سازمان ملل و میانجی‌گری منطقه‌ای برای حل و فصل درون یمن را از بین می‌برند".
Вид на здание Пентагона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2024
پنتاگون: تعداد تلفات احتمالی حمله به یمن زیاد نیست
نماینده ای دایم روسیه تاکید کرد: "مشکل بسیار گسترده تر است - چنین اقدامات بی پروا و کوته فکرانه وضعیت امنیتی را بی ثبات می کند و عادی سازی در حال ظهور وضعیت منطقه را تضعیف می کند. اگر تشدید تنش ادامه پیدا کند، کل منطقه خاورمیانه ممکن است با فاجعه ای روبرو شود که در مقایسه با آن، هر آنچه پیش از این اتفاق افتاده است مانند گل به نظر می رسد. زندگی از دست رفته و سرنوشت تباه شده مردم غیرقابل محاسبه خواهد بود".
همانطور که نبنزیا اعلام کرد، مسئولیت کامل این امر بر عهده ایالات متحده و همدستان آن خواهد بود، که به خاطر منافع خودخواهانه ژئوپلیتیکی خود، نه تنها مصرانه از درخواست آتش بس در نوار غزه توسط جامعه جهانی جلوگیری می کنند، بلکه بار دیگر خود را تبدیل به متجاوز می کنند.
امروز شنبه هم، شبکه خبری المیادین از شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در ضلع شمالی صنعا، پایتخت یمن خبر داد.
اندکی بعدتر شبکه المسیره یمن از یورش دوباره ای امریکا و انگلیس به صنعاء پایتخت یمن خبر داد. با وجود این، رسانه‌های امریکایی مدعی شده‌اند این یورش به صورت یکجانبه و از سوی امریکا انجام شده است.
شبکه المیادین گزارش داد، که یورش های هوایی یا موشکی به پایگاه الدیلمی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا انجام شده است.
یک مقام امریکایی به سی‌ان‌ان گفت، که در یورش های جدید در یمن یک تأسیسات راداری که مورد استفاده نیروهای انصارالله یمن بود هدف قرار گرفت.
این مقام همچنین گفت: ارتش امریکا به صورت یکجانبه یورش های را انجام داد. شبکه ان‌بی‌سی مدعی شد این یورش از سوی یک ناو نیروهای دریایی امریکا انجام شده است.
یادآوری می کنیم، که در شب جمعه 12 جنوری، ایالات متحده و بریتانیا یورش های را بر سنگرهای جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) زیر پشتیبانی ایران که در شمال یمن حاکم هستند، آغاز کردند و آن را پاسخی به تهدیدهای در برابر آزادی دریانوردی در دریای سرخ خواندند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله خاطرنشان کرد، که این یک وحشیگری تروریستی و تجاوز عمدی و غیرموجه است. یحیی سریع، سخنگوی قوای مسلح حوثی ها گفت: امریکا و بریتانیا 73 یورش به یمن انجام دادند که در آن 5 جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده یورش ها بر حوثی‌ها را پاسخی به تهدید در برابر آزادی دریانوردی خواند و وعده داد که بدون تردید به اقدام خود ادامه دهد. وی مدعی شد که 27 یورش حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور ثبت شده است و نهم جنوری آنها بزرگترین یورش خود را بر کشتی های جنگی امریکا انجام دادند. در پایان ماه دسمبر، امریکایی ها به سه قایق حامل نیروهای نظامی حوثی یورش بردند و ده نفر را کشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала