مقایسه ای یورش بر یمن با بیرون شدن "شرم آور" امریکا از افغانستان از سوی ترامپ

© AP Photo / Andrew HarnikБывший президент США Дональд Трамп. Архивное фото
Бывший президент США Дональд Трамп. Архивное фото  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2024
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ای امریکا از سازماندهی یورش ها بر سنگرهای حوثی ها در یمن انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ای امریکا نحوه سازماندهی یورش ها بر سنگرهای حوثی ها در یمن را تایید نکرد.
ترامپ در شبکه اجتماعی Truth Social خود نوشت: "بیایید شفاف باشیم. دوباره در سراسر خاورمیانه بمب می ریزیم. زمانی که من داعش را شکست داده ام. و وزیر دفاع ما که پنج روز ناپدید شده است، جنگ را از طریق لپ‌تاپ در اتاق درمانگاه اجرا می‌کند".
Постпред России при ООН Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2024
نبنزیا به غرب نسبت به تشدید تنش در خاورمیانه هشدار داد
او وضعیت را با رها کردن افغانستان از سوی ایالات متحده مقایسه کرد - "شرم آورترین لحظه در تاریخ ایالات متحده".
ترامپ نوشت: "اکنون ما: جنگ در اوکراین، اسرائیل و یمن داریم، اما "جنگ" در مرز جنوبی وجود ندارد. معقول است. جو بایدن فاسد بدترین رئیس جمهور تاریخ است".
امروز شنبه هم، شبکه خبری المیادین از شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در ضلع شمالی صنعا، پایتخت یمن خبر داد.
اندکی بعدتر شبکه المسیره یمن از یورش دوباره ای امریکا و انگلیس به صنعاء پایتخت یمن خبر داد. با وجود این، رسانه‌های امریکایی مدعی شده‌اند این یورش به صورت یکجانبه و از سوی امریکا انجام شده است.
شبکه المیادین گزارش داد، که یورش های هوایی یا موشکی به پایگاه الدیلمی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا انجام شده است.
یک مقام امریکایی به سی‌ان‌ان گفت، که در یورش های جدید در یمن یک تأسیسات راداری که مورد استفاده نیروهای انصارالله یمن بود هدف قرار گرفت.
این مقام همچنین گفت: ارتش امریکا به صورت یکجانبه یورش های را انجام داد. شبکه ان‌بی‌سی مدعی شد این یورش از سوی یک ناو نیروهای دریایی امریکا انجام شده است.
یادآوری می کنیم، که در شب جمعه 12 جنوری، ایالات متحده و بریتانیا یورش های را بر سنگرهای جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) زیر پشتیبانی ایران که در شمال یمن حاکم هستند، آغاز کردند و آن را پاسخی به تهدیدهای در برابر آزادی دریانوردی در دریای سرخ خواندند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله خاطرنشان کرد، که این یک وحشیگری تروریستی و تجاوز عمدی و غیرموجه است. یحیی سریع، سخنگوی قوای مسلح حوثی ها گفت: امریکا و بریتانیا 73 یورش به یمن انجام دادند که در آن 5 جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده یورش ها بر حوثی‌ها را پاسخی به تهدید در برابر آزادی دریانوردی خواند و وعده داد که بدون تردید به اقدام خود ادامه دهد. وی مدعی شد که 27 یورش حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور ثبت شده است و نهم جنوری آنها بزرگترین یورش خود را بر کشتی های جنگی امریکا انجام دادند. در پایان ماه دسمبر، امریکایی ها به سه قایق حامل نیروهای نظامی حوثی یورش بردند و ده نفر را کشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала