علت ایجاد جبهه جدید یمن افشا شد

© Photo / EyewitnessУдары США по Йемену. Скриншот видео
Удары США по Йемену. Скриншот видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2024
عضو شوید
مدودئف در مورد حملات یمن: ایالات متحده جبهه جدیدی را گشوده است و توجهات را از کیف منحرف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودئف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که امریکایی‌ها جبهه جدیدی را علیه حوثی‌ها در یمن گشوده‌اند تا توجه مردم را از اتهامات مشکل‌ساز کیف‌شان منحرف کرده‌اند.
منابع آگاه پیشتر گزارش داده بودند که شب جمعه امریکا و بریتانیا 23 حمله هوایی به اهدافی در چهار ولایت در بخش‌های مختلف یمن از جمله صنعا، حدیده، تعز و صعده پایتخت یمن انجام دادند.
Здание МИД России, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2024
وزارت خارجه روسیه حملات آمریکا به یمن را محکوم کرد
مدودئف در کانال تلگرامی خود نوشت "امشب، امریکایی‌ها جبهه جدیدی را علیه حوثی‌ها در یمن گشودند و توجه را از جمله از اتهامات مشکل‌ساز کیف منحرف کردند. و مشکلات با آنها هیولاکننده است. آنها برای مدت طولانی (در گوش من) ما فریاد زدند. که رهبری باندرای اوکراین افراد بی گناه و غیر طمع هستند. گویا یک دالر هم دزدی نکردند. میهن پرستان مقدس هستند. شما دروغ می گوئید، مدرکی ندارید. امکان آن وجود دارد که نوعی سلاح ماشیندار در افغانستان پیدا شده است. اما نه، معلوم شد که آنها دزدهای پیش پا افتاده و سازش ناپذیری هستند که وجوه هنگفتی را برای سلاح های اختصاص داده شده به اوکراینی ها اختلاس می کنند. این چیزی است که باید ثابت می شد!".
در شب جمعه 12 جنوری، ایالات متحده و بریتانیا حملاتی را علیه اهداف جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) تحت حمایت ایران که در شمال یمن حاکم هستند، آغاز کردند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در بحیره سرخ خواندند. . محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله خاطرنشان کرد که این یک وحشیگری تروریستی و تجاوز عمدی و غیرموجه است. یحیی سریع، سخنگوی قوای مسلح حوثی ها گفت: امریکا و بریتانیا 73 حمله به یمن انجام دادند که در آن 5 جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده حملات علیه حوثی‌ها را پاسخی به تهدید علیه آزادی دریانوردی خواند و وعده داد که بدون تردید به اقدام خود ادامه دهد. وی مدعی شد که 27 حمله حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور ثبت شده است و نهم جنوری آنها بزرگترین حمله خود را علیه کشتی های جنگی آمریکا انجام دادند. پایان ماه دسامبر، آمریکایی ها به سه قایق حامل نیروهای نظامی حوثی حمله کردند و ده نفر را کشتند.
به نقل از منابع محلی گزارش داد که پایگاه‌هایی در شهر الحدیده یمن هدف حملات هوایی قرار گرفتند. منابع خبری از وقوع انفجارهایی در الحدیده و صنعا یمن نیز خبر
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала