وزارت خارجه روسیه حملات آمریکا به یمن را محکوم کرد

© AFP 2023 / KIRILL KUDRYAVTSEVЗдание МИД России, фото из архива
Здание МИД России, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه حملات آمریکا به یمن را یکی دیگر از موارد بی اعتنایی به قوانین بین المللی دانست
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، حملات آمریکا به یمن نمونه دیگری از تحریف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و بی توجهی کامل به قوانین بین المللی به نام تشدید اوضاع در منطقه است.
زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: "حملات هوایی آمریکا به یمن نمونه دیگری از تحریف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل توسط آنگلوساکسون ها و بی توجهی کامل به قوانین بین المللی به نام تشدید اوضاع در منطقه برای اهداف مخرب خود است."
طبق گزارش منابع دولتی محلی ، جمعه شب، ایالات متحده و بریتانیا 23 حمله هوایی به اهدافی در چهار استان در بخش‌های مختلف یمن از جمله پایتخت این کشور صنعا و حدیده، تعز و صعده انجام دادند.
پنتاگون تأیید کرد که ایالات متحده با هماهنگی شرکای خود، حملاتی را به اهداف حوثی‌ها در یمن انجام داده است. حوثی ها مدعی شدند که حملات تلافی جویانه ای به پایگاه ها و تأسیسات نظامی آمریکا و انگلیس انجام می دهند و همچنین مدعی شدند که در نتیجه یک حمله موشکی موفق شده اند یک کشتی جنگی آمریکایی را در دریای سرخ غرق کنند.
در شب جمعه 12 جنوری، ایالات متحده و بریتانیا حملاتی را علیه اهداف جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) تحت حمایت ایران که در شمال یمن حاکم هستند، آغاز کردند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در بحیره سرخ خواندند. . محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله خاطرنشان کرد که این یک وحشیگری تروریستی و تجاوز عمدی و غیرموجه است. یحیی سریع، سخنگوی قوای مسلح حوثی ها گفت: امریکا و بریتانیا 73 حمله به یمن انجام دادند که در آن 5 جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده حملات علیه حوثی‌ها را پاسخی به تهدید علیه آزادی دریانوردی خواند و وعده داد که بدون تردید به اقدام خود ادامه دهد. وی مدعی شد که 27 حمله حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور ثبت شده است و نهم جنوری آنها بزرگترین حمله خود را علیه کشتی های جنگی آمریکا انجام دادند. پایان ماه دسامبر، آمریکایی ها به سه قایق حامل نیروهای نظامی حوثی حمله کردند و ده نفر را کشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала