هدف واقعی حمله امریکا و بریتانیا به یمن چه است

© Photo / IRNAبمباران یمن
بمباران یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2024
عضو شوید
حوثی های می گویند که ایالات متحده و بریتانیا در تلاش هستند تا با حمله به یمن توجه را از نسل کشی در غزه منحرف کنند.
به گزارش اسپوتنیک، رهبری جنبش حوثی انصارالله اعلام کرد حمله نظامیان امریکایی و بریتانیا به یمن تلاشی از سوی غرب برای منحرف کردن توجه از وضعیت نوار غزه است.
به گفته آنها، واشنگتن و لندن می خواهند واقعیت نسل کشی غیرنظامیان غزه توسط قوای مسلح اسرائیل را پنهان کنند.
خزام الاسد، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امریکا و بریتانیا از آغاز عملیات علیه یمن پشیمان خواهند شد.
در این پست آمده است: قوایی مسلح ما از آمادگی خوبی برخوردارند و متجاوزین از تجاوزات خود به مردم یمن پشیمان خواهند شد.
در شب جمعه 12 جنوری، ایالات متحده و بریتانیا حملاتی را علیه اهداف جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) تحت حمایت ایران که در شمال یمن حاکم هستند، آغاز کردند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در بحیره سرخ خواندند. . محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله خاطرنشان کرد که این یک وحشیگری تروریستی و تجاوز عمدی و غیرموجه است. یحیی سریع، سخنگوی قوای مسلح حوثی ها گفت: امریکا و بریتانیا 73 حمله به یمن انجام دادند که در آن 5 جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
Здание МИД России, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2024
وزارت خارجه روسیه حملات آمریکا به یمن را محکوم کرد
امریکا و بریتانیا در شب 12 جنوری حملاتی هماهنگ به شهرهای یمن انجام دادند. در این حملات از طیارات محاربوی و همچنین کشتی های جنگی و تحت البجری های استفاده شد که راکت های کروز تاماهاوک از آن ها پرتاب شد. ساعتی پس از شروع انداخت، امریکا اعلام کرد که حملات به مواضع حوثی ها به اهداف خود رسیده و حمله پایان یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала