حمله نظامی امریکا و بریتانیا در یمن تجاوز آشکارا است

© AP Photo / South Korea Defense MinistryИстребитель ВВС Южной Кореи F15K на военных учениях
Истребитель ВВС Южной Кореи F15K на военных учениях  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2024
عضو شوید
اختصاصی
فهمی الیوسفی، معاون وزیر اطلاعات دولت نجات یمن تاکید کرد: این تجاوز بر عزت و حاکمیت یمن تأثیر می گذارد و بخشی از دفاع آمریکا و انگلیس از اسرائیل است. طرف آمریکایی تلاش می‌کند به این تجاوز مشروعیت بخشد، اما هیچ متنی در شورای امنیت وجود ندارد که به آمریکا و انگلیس اجازه دهد این گونه به یمن حمله کنند.
به گزارش اس پوتنیک، فهمی الیوسفی طی گفت و گو با رادیو عربی اسپوتنیک تاکید کرد: یمن حق دارد به حملات امریکا و بریتانیا پاسخ دهد و پاسخ یمن خشن خواهد بود و منافع امریکا و بریتانیا در منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. این عملیات‌ها، یمن را وادار نمی‌کند که از تصمیم خود در قبال مسئله فلسطین و اعلام جنگ همه جانبه علیه نسل‌کشی که در نوار غزه به رهبری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین رخ می‌دهد دست بردارد. ماهیت واکنش عمدتاً بر سطح نظامی و همچنین در سطوح سیاسی و اطلاعاتی متمرکز خواهد بود، همچنین بر پایگاه‌های نظامی که سربازان از آن‌ها برای حملات ضد یمن پرتاب می‌شوند و کسانی که در پشت آن هستند تأثیر می‌گذارد.
تجاوز مستمر به یمن به جنگی در منطقه دامن می‌زند که می‌تواند به یک جنگ جهانی تبدیل شود. یمن موقعیتی استراتژیک دارد، علی‌رغم بهانه‌های امریکایی‌ها برای حفاظت از ترافیک بحری، هدف امریکا در درجه اول حفاظت از اسرائیل و حمایت از آن در جنگی همه جانبه برای نابودی نوار غزه است.
در شب جمعه 12 جنوری، ایالات متحده و بریتانیا حملاتی را علیه اهداف جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) تحت حمایت ایران که در شمال یمن حاکم هستند، آغاز کردند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در بحیره سرخ خواندند. . محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله خاطرنشان کرد که این یک وحشیگری تروریستی و تجاوز عمدی و غیرموجه است. یحیی سریع، سخنگوی قوای مسلح حوثی ها گفت: امریکا و بریتانیا 73 حمله به یمن انجام دادند که در آن 5 جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
Удары США по Йемену. Скриншот видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2024
علت ایجاد جبهه جدید یمن افشا شد
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده حملات علیه حوثی‌ها را پاسخی به تهدید علیه آزادی دریانوردی خواند و وعده داد که بدون تردید به اقدام خود ادامه دهد. وی مدعی شد که 27 حمله حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور ثبت شده است و نهم جنوری آنها بزرگترین حمله خود را علیه کشتی های جنگی آمریکا انجام دادند. پایان ماه دسامبر، آمریکایی ها به سه قایق حامل نیروهای نظامی حوثی حمله کردند و ده نفر را کشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала