جنگ با یمن به نفع غرب و به ضرر حوزه خلیج فارس و اروپا است

© AP Photo / Adam SchreckЙеменские военнослужащие
Йеменские военнослужащие - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2024
عضو شوید
اختصاصی
رویدادهای اطراف یمن از نظر اقتصادی برای امریکا مفید است و کشورهای حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا بیشترین آسیب را خواهند دید.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناس: حوادث بحیره سرخ و اوضاع اطراف یمن از نظر اقتصادی برای ایالات متحده مفید است. کشورهای حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا بیشترین آسیب را از این اتفاق خواهند دید. این نظر توسط عماد آکوش، اقتصاددان و کارشناس مالی لبنانی در اسپوتنیک عربی بیان شده است.
ذینفع اصلی اقتصادی این امر ایالات متحده خواهد بود، زیرا صادرات نفت و گاز مایع این کشور از طریق بحر اطلس و بحیره مدیترانه انجام می شود. آنها فقط هنگام صادرات فرآورده های نفتی به چین و هند و در مقادیر کم از رنگ سرخ استفاده می کنند. طبیعتاً امریکایی‌ها سعی می‌کنند با استخراج نفت و فروش آن به قیمت‌های بالا از آنچه در حال رخ دادن است، استفاده کنند و ممکن است بخش قابل توجهی از کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل این بحران مجبور به توقف تولید شوند.
این کارشناس گفت: من معتقدم که ممکن است یک بحران اقتصادی بزرگ در این کشورها رخ دهد، به ویژه در کشورهای که بودجه خود را بر اساس عایدات نفتی قرار می دهند. کشورهای وابسته به کریدورهای حمل و نقل آن، یعنی کشورهای خلیج فارس، همواره بیشترین آسیب را از حوادث در بحیره سرخ می‌بینند، زیرا همزمان یکی از بزرگترین منابع نفتی هستند، از استفاده کنندگان فعال این مسیرهای بحری نیز هستند.
Вид на московский Кремль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2024
کرملین حمله امریکا به یمن را محکوم کرد
اگرچه آکوش افزایش فاجعه بار قیمت نفت را رد کرد، اما انتظار دارد که قیمت نفت به 120 دالر برسد. او می گوید: "و این فعلاً رقم بسیار بالایی برای اتحادیه اروپا است. زنجيره‌هاي تامين از جمله هزينه‌هاي بيمه نيز به‌طور جدي متضرر مي‌شوند و همه اين‌ها به نوبه خود بر افزايش هزينه‌هاي حمل و نقل و در نتيجه افزايش تمام قيمت‌ها تاثير مي‌گذارد.
این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: دومین بازنده پس از کشورهای حوزه خلیج فارس، اتحادیه اروپا است، زیرا قطع گاز روسیه و تلاش برای جایگزینی آن با گاز گران امریکا و قطر بر این کشور تاثیر منفی گذاشته است. - کشورهای اتحادیه اروپا مصرف کننده هستند و فعلاً از بحران تورمی رنج می برند که به 8 فیصد رسیده است. امروز با توجه به این ضربات و احتمال افزایش قیمت هر بشکه نفت، نرخ تورم در اتحادیه اروپا دوباره افزایش خواهد یافت. به آلمان نگاه کنید، یک اقتصاد صنعتی بالغ که در آن کارخانه‌ها و شرکت‌ها شروع به انتقال تولیدات خود به کشورهای ارزان‌تر کرده‌اند.
در شب جمعه 12 جنوری، ایالات متحده و بریتانیا حملاتی را علیه اهداف جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) تحت حمایت ایران که در شمال یمن حاکم هستند، آغاز کردند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در بحیره سرخ خواندند. . محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله خاطرنشان کرد که این یک وحشیگری تروریستی و تجاوز عمدی و غیرموجه است. یحیی سریع، سخنگوی قوای مسلح حوثی ها گفت: امریکا و بریتانیا 73 حمله به یمن انجام دادند که در آن 5 جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده حملات علیه حوثی‌ها را پاسخی به تهدید علیه آزادی دریانوردی خواند و وعده داد که بدون تردید به اقدام خود ادامه دهد. وی مدعی شد که 27 حمله حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور ثبت شده است و نهم جنوری آنها بزرگترین حمله خود را علیه کشتی های جنگی آمریکا انجام دادند. پایان ماه دسامبر، آمریکایی ها به سه قایق حامل نیروهای نظامی حوثی حمله کردند و ده نفر را کشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала