کرملین حمله امریکا به یمن را محکوم کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на московский Кремль
Вид на московский Кремль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2024
عضو شوید
سخنگوی کرملین: قطع نامه ملل متحد به امریکا اجازه نمی دهد که یمن حمله کند.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کاخ کرملین: روسیه حملات امریکا و بریتانیا به یمن را محکوم می کند؛ قطعنامه تصویب شده هیچ گونه حقی برای انجام حملات در اختیار ندارد.
وی افزود: "ما آنها را محکوم می کنیم. شما می دانید که در قطعنامه ای تصویب شده، ما رای ممتنع دادیم و کشورهای که ضربه زدند، سعی دارند اقدامات خود را بر مبنای حقوق بین المللی قرار دهند. پسکوف در پاسخ به این سوال که کرملین چگونه می تواند درباره حملات هوایی امریکا و بریتانیا به یمن اظهار نظر کند، گفت: "بر این اساس، از نظر حقوق بین الملل، آنها نامشروع هستند. این موضع ما است."
قابل ذکر است که شب جمعه، ایالات متحده و بریتانیا 23 حمله هوایی به اهدافی در چهار ولایت در بخش‌های مختلف یمن از جمله صنعا، حدیده، تعز و صعده پایتخت یمن انجام دادند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، این حملات را پاسخی به تهدیدی علیه آزادی کشتیرانی خواند و وعده داد که بدون تردید به اقدام خود ادامه دهد.
در شب جمعه 12 جنوری، ایالات متحده و بریتانیا حملاتی را علیه اهداف جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) تحت حمایت ایران که در شمال یمن حاکم هستند، آغاز کردند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در بحیره سرخ خواندند. . محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله خاطرنشان کرد که این یک وحشیگری تروریستی و تجاوز عمدی و غیرموجه است. یحیی سریع، سخنگوی قوای مسلح حوثی ها گفت: امریکا و بریتانیا 73 حمله به یمن انجام دادند که در آن 5 جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
محمد علی الحوثی یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی جنبش شیعه انصارالله (حوثی ها) حاکم در شمال و مرکز یمن و مورد حمایت ایران در شبکه اجتماعی X خاطرنشان کرد که حملات هوایی امریکا و بریتانیا در مورد یمن توحش تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала