پنتاگون بر تحویل دادن جنگ افزارها به اوکراین نظارت درستی نداشته است

© AP Photo / Patrick SemanskyВид на Пентагон
Вид на Пентагон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2024
عضو شوید
برپایه ای گزارشی که روز پنجشنبه از سوی بازرس کل وزارت دفاع امریکا منتشر شد، پنتاگون بر تحویل و فروش جنگ افزارها به اوکراین نظارت درستی نداشته و بیش از نیمی از 1.6 میلیارد دالر تسلیحات بی‌حساب باقی مانده بود.
به گزارش اسپوتنیک، برپایه ای این گزارش، "وزارت دفاع امریکا نظارت خود را بر استفاده نهایی از تسلیحات ارائه شده به اوکراین پس از آغاز عملیات ویژه روسیه بهبود بخشید" اما "این وزارتخانه به طور کامل الزامات برنامه نظارتی را رعایت نکرد".
بر اساس داده های منتشر شده، نزدیک به یک میلیارد دالر جنگ افزار از مجموع 1.699 میلیارد تسلیحات نامشخص باقی مانده است. وضعیت نظارت با این واقعیت پیچیده است که پنتاگون موجودی تسلیحات عرضه شده را نگه نمی دارد. افزون بر این، کار بازرسان به دلیل محدودیت‌های مربوط به جابجایی آنها در اوکراین و کمبود پرسنل در زمین، از جمله در کشورهای شریکی که سلاح‌های امریکایی از طریق آنها ترانزیت می‌شود، با مشکل روبرو می‌شود.
برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2023
امریکا کمک های نظامی به اوکراین را کاهش میدهد
این گزارش خاطرنشان می کند، که این بررسی نمی تواند تعیین کند که آیا فروش دوباره یا توزیع دوباره کمک های دفاعی امریکا صورت گرفته است یا خیر.
در این گزارش آمده است: "دفتر بازرس کل وزارت دفاع امریکا در حال حاضر کارمندانی در اوکراین دارد و سرویس تحقیقات جنایی این وزارتخانه به بررسی ظن فعالیت‌های مجرمانه مرتبط با ارائه کمک‌های دفاعی ایالات متحده به اوکراین ادامه خواهد داد".
انتشار این سند در حالی صورت می گیرد که دولت بایدن تلاش می کند رضایت کنگره را برای تخصیص بسته جدیدی از کمک های دفاعی به کیف جلب کند. در پایان ماه دسمبر، کنگره امریکا بودجه موقت این کشور را تصویب کرد اما بسته کمک خارجی درخواستی 106 میلیارد دالری رئیس جمهور جو بایدن را رد کرد که بیش از 60 میلیارد دالر آن برای اوکراین در نظر گرفته شده بود. مذاکرات در جنوری ادامه یافت، اما هنوز نتایج ملموسی به همراه نداشته است. اپوزیسیون جمهوری خواه بایدن را تحت فشار قرار می دهد تا گام هایی برای ایمن سازی مرزهای جنوبی بردارد و نیاز به حمایت چند میلیارد دالری جدید از کیف را بدون ارائه طرح اقدام بیشتر به چالش می کشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала