امریکا کمک های نظامی به اوکراین را کاهش میدهد

CC0 / Pixabay / برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند
برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2023
عضو شوید
کارشناس: امریکا حجم کمک های نظامی به اوکراین را کاهش خواهد داد، اما این کمک ها فعلا ادامه خواهند داشت.
ولادیمیر واسیلیف همکار علمی ارشد کالج امریکا و کانادا اکادمی علوم روسیه طی مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که بودجه مؤقت جدید ایالات متحده دربرگیرنده کمک نظامی به اوکراین نمی باشد، زیرا کنگرس به شکل جداگانه اختصاص 300 میلیون دالر برای این امر را تصویب کرده است. اما واشنگتن حجم کمک های ارائه شده به اوکراین را کاهش خواهد داد و آینده آن به بررسی میزان اثرگذاری هزینه های دولت در غالب بودجه می باشد.
Флаги Украины и США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کاخ سفید: امریکا بودجه ای کافی برای پشتیبانی از اوکراین تا پاییز امسال دارد
روز یکشنبه جو بایدن رئیس جمهور امریکا بودجه موقت تصویب شده در کنگرس که به دولت اجازه ادامه فعالیت خود برای دوره 45 روزه و تا تاریخ 17 نوامبر را می دهد، امضا کرد. همچنان در این قانون هیچگونه منابع برای اختصاص به نیازمندی های اوکراین تعریف نشده است. خود بایدن پیشتر اعلام کرده بود که واشنگتن "تحت هیچ شرایطی" نمی تواند به خود اجازه دهد که حمایت از اوکراین را متوقف کند.
واسیلیف در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک گفت:

"در بودجه جدید هزینه ای برای اوکراین وجود ندارد، اما کنگرس هزینه های اضافی سال 2023 را به میزان 300 میلیون دالر تصویب کرده است. این رقم به هر حال کمتر از هزینه ای است که ایالات متحده در مدت اخیر هزینه کرده است. روند کمک نظامی به اوکراین کاهش پیدا می کند، اما همچنان حفظ می شود. خیلی چیزها به حسابرسی، برسی میزان اثربخشی، بستگی دارد که احتمالا در ماه های اکتوبر–نوامبر توسط جمهوری خواهان طرح خواهد شد و یا بعنوان یک گزارش از مسیر وزارت خارجه و وزارت دفاع ارائه خواهد شد".

این کارشناس تاکید کرد که برخی مقامات حزب جمهوری خواه ایالات متحده و در راس آن کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان خواهان ادامه کمک به کی یف می باشند، اما با هزینه موثر تر منابع، تا این مبالغ صرف هیچ و پوچ نشوند.

به عقیده واسیلیف، بعد از 17 نوامبر بودجه مؤقت جدید به تصویب خواهد رسید و یا بر سر یک گزینه مصالحه آمیز توافق خواهد شد. وی تصریح کرد: "اگر این تقابل بار دیگر جدی شود، مسئله تعطیلی دولت بعد از این تاریخ روی میز خواهد بود".

تعطیلی یا توقف فعالیت های دولت فدرال امریکا در صورتی کلید خواهد خورد که کنگرس و دولت در خصوص بودجه برای سال مالی آتی به توافق نرسند. از جمله گزینه های که برای جلوگیری از این مهم می تواند مورد توافق قرار گیرد، گزینه بودجه کوتاه مدت 45 روزه می باشد. با این کار اعضای کنگرس و دولت امریکا تلاش می کنند تا مدت زمان بیشتری را برای ادامه مذاکرات در خصوص بودجه سراسری سال مالی بعدی بخرند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала