- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

بروکسل بر همسایگان درباره ای کمک به اوکراین در سال 2024 فشار خواهد

© AP Photo / Olivier MatthysШтаб-квартира НАТО в Брюсселе
Штаб-квартира НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2024
عضو شوید
بروکسل، پاریس، رم و مادرید را درباره ای کمک به کیف زیر فشار قرار خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو می نویسد: کشورهای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا ممکن است زمانی زیر فشار قرار گیرند، که بروکسل فهرستی از کمک های نظامی را که کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند در سال 2024 به کیف ارائه کنند، تهیه کند.
اولاف شولتس، نخست وزیر آلمان، پیش از این گفته بود، که کشورهای اتحادیه اروپا باید در هنگام تصویب بودجه جدید برای سال 2024، هزینه های کمک نظامی به اوکراین را افزایش دهند، همانطور که آلمان پیش از این انجام داده است.
Остатки реактивного боеприпаса в районе Красного Лимана в ДНР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
غرب به خاطر منافع خود وضعیت اوکراین را تا پایان پیش خواهد برد
شولتس یادآور شد، که در پروژه بودجه کنونی آلمان 8 میلیارد یورو برای پشتیبانی نظامی از کیف در نظر گرفته شده است. وی در عین حال افزود، که حجم تدارکات تسلیحاتی که از سوی اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اوکراین برنامه ریزی شده است "بسیار کم" است. این سیاستمدار تصریح کرد، که برلین از بروکسل اطلاعاتی در مورد بودجه کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است تا ارقام مشخص تری برای نشست بعدی شورای اروپا داشته باشد.
این روزنامه می نویسد: "اگرچه شولتس نام هیچ کشوری را ذکر نکرد، اما طرح بروکسل برای تهیه فهرست کمک ها، پاریس، رم و مادرید را تحت فشار قرار خواهد داد که علیرغم اندازه اقتصادی، کمک های نظامی ناچیزی به اوکراین ارائه کرده اند".
یادآوری می کنیم، که پیش از این روسیه یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت، که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала