سیاستمدار فرانسوی خواستار فروپاشی ناتو به خاطر صلح شد

© AFP 2023 / John ThysСкульптурный символ около штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Скульптурный символ около штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2024
عضو شوید
یک سیاستمدار فرانسوی گفت، که ناتو باید به خاطر آرامش جهان از بین برده شود.
به گزارش اسپوتنیک، فلوریان فیلیپو رهبر جنبش میهن پرستان فرانسه، خواهان فروپاشی اتحاد آتلانتیک شمالی، که سیاست ویرانگر را دنبال می کند، برای صلح شد.
او روز شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "شاهین های ناتو با بی شرمی از زلنسکی دست نشانده خود استفاده کردند تا اقتصاد کشورهای ما را به هم بزنند، ما را به فقر بکشانند و صدها هزار اوکراینی را به مرگ حتمی و بی معنی بفرستند! جنایتکاران! عجله کنید به سوی مذاکرات صلح! ناتو را به خاطر صلح جهانی از بین ببرید!".
نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2024
حمایت نامزد حزب جمهوری‌خواه از خروج آمریکا از ناتو
افزون بر این، وی به سخنان جنرال هوانوردی فرانسوی برونو کلرمون اشاره کرد، که پیش از این در مصاحبه ای با مجله Valeurs Actuelles گفته بود، که اروپایی ها حاضر نیستند برای اوکراین بمیرند و کشورهای اروپایی تنها وانمود می کنند که به اقتصاد جنگی روی می آورند.
افزون بر این، کلرمون سپس خاطرنشان کرد، که از زمستان گذشته، کمک های کشورهای غربی به کیف به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و توجه را به برتری قابل توجه ارتش روسیه از نظر تسلیحات جلب کرد.
فیلیپو در این مصاحبه گفت: "تقریباً دو سال به خاطر صحبت در این مورد به ما توهین شد. روسیه در 24 فیبروری 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند، خواند".
وی خاطرنشان کرد، که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود، روسیه "هیچ فرصتی برای انجام این کار باقی نگذاشت، خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شد که پاسخ دادن به روش‌های دیگر غیرممکن بود".
به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی که ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تاکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها دخالت دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала