حمایت نامزد حزب جمهوری‌خواه از خروج آمریکا از ناتو

© AP Photo / Alex Brandonنامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا
نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2024
عضو شوید
یک نشریه‌ی غربی در گزارشی نوشت: ویوک راماسوامی، یکی از نامزد‎های ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا می خواهد این کشور را از ناتو خارج کند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع این نشریه گفته اند که ویوک راماسوامی، یکی از نامزد‎های ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا اغلب در گفتگوهای خصوصی در مورد خروج آمریکا از ناتو صحبت کرده است. این روزنامه تاکید می کند که اگر راماسوامی در انتخابات سال 2024 یا فردی با دیدگاه های مشابه مانند دونالد ترامپ برنده شود، ممکن است روزهای ناتو به شماره افتاده باشد.
به گزارش این نشریه، راماسوامی به طور خصوصی بر این باور بود که زمان برداشتن چنین اقدامی گذشته است. در همان زمان، تریشیا مک لافلین، مشاور ارشد سیاست گذاری، از اظهار نظر مستقیم در مورد برنامه های خود در مورد ناتو خودداری کرد، اما موضع خود را در مورد این ائتلاف رد نکرد.
مک لافلین گفت: "ویوک نگرانی جدی دارد که اکثر متحدان ناتو به تعهدات سرمایه گذاری نظامی خود عمل نمی کنند."
همانطور که این نشریه اشاره می کند، علیرغم نظر این سیاستمدار در مورد نقش ایالات متحده در ناتو، راماسوامی به دنبال حذف کامل این کشور از سیاست جهانی نیست.
راماسوامی یکی از سه نامزد حزب جمهوری‌خواه است که برای مناظره بعدی ریاست جمهوری این حزب در ماه نوامبر در کنار "نیکی هیلی"سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و "ران دی سانتیس"فرماندار فلوریدا واجد شرایط است.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در 5 نوامبر 2024 برگزار شود. بر اساس نظرسنجی‌ها، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، محبوبیت آشکار در میان جمهوری‌خواهان دارد. انتظار می رود که جو بایدن، رئیس کنونی دولت با او به رقابت بپردازد. در عین حال، همانطور که نتایج تحقیقات جامعه شناسی نشان می دهد، ترامپ کاملاً قادر به پیروزی در رقابت های انتخاباتی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала