افزایش جان باختگان غزه به ۲۲۷۲۲ نفر

© AP Photo / Leo CorreaРазрушенные здания в результате израильского авиаудара на севере сектора Газа
Разрушенные здания в результате израильского авиаудара на севере сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2024
عضو شوید
وزارت بهداشت غزه در آخرین آمارش، شمار جان باختگان یورش های اسرائیل را ۲۲۷۲۲ نفر و زخمیان را ۵۸۱۶۶ نفر اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت غزه امروز ۶ جنوری در نود و دومین روز جنگ؛ از افزایش جان باختگان به ۲۲۷۲۲ نفر و زخمیان ۵۸۱۶۶ نفر خبر داد.
برپایه بیانیه این وزارتخانه، رژیم اشغالگر در جریان ۲۴ ساعت گذشته دست به ۱۲ جنایت در غزه زده است که در جریان آن ۱۲۲ نفر شهید و ۲۵۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
در این میان یورش های عمده در مرکز غزه متمرکز است و به گفته شبکه المیادین، مناطق "دیرالبلح"، "المغازی"، "البریج"، اردوگاه "النصیرات" و خیابان صلاح‌الدین آماج یورش های هوایی و توپخانه‌ای بی پیشینه ای است.
Взрыв во время израильского удара по Рафаху на юге сектора Газа  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2024
اسرائیل به دیپلماتانش: در برابر دادگاه سازمان ملل اقدام کنید
در شهر خان یونس و در محله "المناره" نیز، ارتش رژیم اسرائیل با حمله به یک خانه مسکونی که آوارگان در آن پناه گرفته بودند، ۱۸ غیرنظامی را کشتند. ارتش اسرائیل همچنین پیرامون درمانگاه "اروپایی" را در جنوب غزه بمباران کرد؛ شهر "رفح" نیز شاهد بمباران شدید جنگنده‌های اسرائیلی بود.
در این میان "کارتین راسل" مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای گفت:"کودکان غزه در کابوسی به سر می‌برند که هر روز و هر ساعت در حال بدتر شدن است".
راسل با بیان اینکه بیش از ۱.۱ میلیون کودک در غزه به دلیل تشدید درگیری، سوء تغذیه و بیماری در نوار غزه در معرض تهدید قرار دارند گفته که موارد اسهال در کودکان تنها در یک هفته ۵۰ درصد افزایش یافته و ۹۰ درصد کودکان زیر دو سال در معرض "فقر غذایی شدید" قرار دارند.
برپایه آمار نزدیک به ۸ هزار نفر از جان باختگان غزه کودک هستند که به نوشته پایگاه بیزینس اینسایدر در نوع خود یک رکورد به شمار می رود، چرا که جنگ در غزه با سرعتی سریع‌تر از هر درگیری مسلحانه دیگری در دهه‌های گذشته، کودکان را می‌کشد.
اسرائیل در ۷ اکتوبر مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگجویان این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از ۲۰۰ گروگان را نیز گرفتند. در اسرائیل بر اساس آخرین اطلاعات مقامات، حدود ۱.۲ هزار نفر کشته شدند که این شمار شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران است و همچنین گزارش شده است که بیش از ۵ هزار نفر زخمی شده اند.در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، ارتش اسرائیل کنترل همه ای مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را به دست گرفت و یورش های هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد. در پایان ماه اکتوبر، مرحله زمینی عملیات اسرائیل در محاصره آغاز شد. شهر غزه توسط نیروهای زمینی اسرائیل محاصره شد و منطقه محاصره عملاً به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد. به گفته وزارت بهداشت فلسطین، تعداد قربانیان غزه از ۷ اکتوبر از مرز ۲۲ هزار نفر گذشت و بیش از ۵۷ هزار زخمی شدند. حماس مدعی شد که حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ گروگان در نوار غزه وجود دارد. پس از پایان آتش بس، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که ۱۲۶ اسرائیلی و ۱۱ خارجی در گروگان حماس باقی مانده اند و ۱۱۰ ربوده شده آزاد شدند.وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری ها را متوقف کنند. با توجه به دیدگاه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب توافقناه ای ۱۹۶۷ سازمان ملل با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز آن را فراهم می کند. مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۷، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما تنها اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала