اسرائیل به دیپلماتانش: در برابر دادگاه سازمان ملل اقدام کنید

© AFP 2023 / Said KhatibВзрыв во время израильского удара по Рафаху на юге сектора Газа
Взрыв во время израильского удара по Рафаху на юге сектора Газа  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2024
عضو شوید
اسرائیل به سفارتخانه هایش دستور داد تا دیپلماتان را به دلیل ادعای افریقای جنوبی زیر فشار قرار دهند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ای اکسیوس به یک کپی از تلگراف پیدا کرده است، که وزارت امور خارجه اسرائیل به سفارت‌های خود در کشورهای دیگر دستور داده است، تا دیپلماتان و سیاستمداران را زیر فشار قرار دهند تا در برابر پرونده افریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری که تل‌آویو را به "ارتکاب نسل‌کشی" در نوار غزه متهم می‌کند، بیانیه‌هایی ارائه کنند. یک کپی.تلگرافی که به آن دسترسی پیدا کرد.
این نشریه به نقل از یک تلگرام دریافت شده از سه منبع اسرائیلی نوشت: "ما از شما می خواهیم که بیدرنگ بیانیه ای علنی در این زمینه ارائه دهید: اعلام کنید که کشور شما ظالمانه ترین و بی اساس ترین اتهامات در برابر اسرائیل را رد می کند".
Израильские силы безопасности возле границы с сектором Газа  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2024
یورش موشکی حزب الله به سنگرهای ارتش اسرائیل
به گزارش این پرتال، تلگراف ارسال شده توسط وزارت اسرائیل در روز پنجشنبه نشان دهنده برنامه دیپلماتیک تل آویو پیش از نشست های دادگاه بین المللی دادگستری است: اعمال فشار بین المللی بر دادگاه به طوری که اسرائیل را از انجام عملیات نظامی در این کشور منع نکند. محصور کردن به سفارت‌های اسرائیل در کشورهای دیگر دستور داده شده است که از دیپلماتان و سیاستمداران در بالاترین سطوح بخواهند که "علناً اذعان کنند" که تل‌آویو برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه و به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان در این منطقه تلاش می‌کند.
اکسیوس تاکید کرد: "به سفیران اسرائیل نیز دستور داده شده است که بیدرنگ برای دریافت چنین اظهاراتی پیش از نشست های دادگاه تلاش کنند. به آنها اطلاع داده شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، همان نامه‌ها (خواهان حمایت) را برای ده‌ها تن از رهبران جهان ارسال خواهد کرد".
در دسمبر 2023، افریقای جنوبی بر اساس کنوانسیون نسل کشی در دیوان بین المللی دادگستری لاهه درباره ای وضعیت نوار غزه پرونده ای در برابر اسرائیل تشکیل داد و از دادگاه خواست تا اقدامات موقت در برابر تل آویو اتخاذ کند. نخستین نشست های دادگاه برای 11 تا 12 جنوری برنامه ریزی شده بود.
اسرائیل در 7 اکتوبر مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگجویان این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز گرفتند. در اسرائیل بر اساس آخرین اطلاعات مقامات، حدود 1.2 هزار نفر کشته شدند که این شمار شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران است و همچنین گزارش شده است که بیش از 5 هزار نفر زخمی شده اند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، ارتش اسرائیل کنترل همه ای مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را به دست گرفت و یورش های هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد. در پایان ماه اکتوبر، مرحله زمینی عملیات اسرائیل در محاصره آغاز شد. شهر غزه توسط نیروهای زمینی اسرائیل محاصره شد و منطقه محاصره عملاً به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد. به گفته وزارت بهداشت فلسطین، تعداد قربانیان غزه از 7 اکتوبر از مرز 22 هزار نفر گذشت و بیش از 57 هزار زخمی شدند. حماس مدعی شد که حدود 200 تا 250 گروگان در نوار غزه وجود دارد. پس از پایان آتش بس، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که 126 اسرائیلی و 11 خارجی در گروگان حماس باقی مانده اند و 110 ربوده شده آزاد شدند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری ها را متوقف کنند. با توجه به دیدگاه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب توافقناه ای 1967 سازمان ملل با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز آن را فراهم می کند. مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما تنها اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала