وزارت خارجه روسیه: اوکراین به میدان آزمایش ناتو برای مبارزه با روسیه در فضای دیجیتال تبدیل شده است

© Sputnik / Evgeny OdinokovЗдание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2024
عضو شوید
وزارت خارجه ایالات متحده ای امریکا اعلام کرد: ناتو اوکراین را به میدان آزمایشی برای مبارزه دیجیتالی در برابر روسیه تبدیل کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، آرتور لیوکمانوف، مدیر بخش امنیت اطلاعات بین المللی وزارت امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای همکاری های بین المللی در زمینه امنیت اطلاعات در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: اوکراین در واقع به جای آزمایش ناتو برای آزمایش روش های مبارزه با مسکو در فضای دیجیتال تبدیل شده است.
Большой Кремлевский дворец, Благовещенский собор и Колокольня Ивана Великого на территории Московского Кремля  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2023
امریکا نباید با روسیه از موضع قدرت درباره ای اوکراین گفت و گو کند
او گفت: "در واقع، در جریان دو سال گذشته، زیرساخت اطلاعات داخلی هدف یورش های منظم رایانه ای قرار گرفته است. بیشتر آنها از قلمرو یا در راستای منافع رژیم ولادیمیر زلنسکی انجام می شود".
این دیپلمات این را نشان می دهد، که "مقامات کیف که در غرب خود را قربانی "تجاوز سایبری روسیه" می دانند، به خرابکاری ضد روسیه با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات می بالند.
به گفته وی، تنها در نومبر 2023 بود که اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین علناً مسئولیت چندین یورش رایانه ای به منابع اطلاعاتی روسیه را پذیرفت.
لیوکمانوف خاطرنشان کرد: ما باید بپذیریم که این کشور در واقع به میدان آزمایش ناتو برای آزمایش روش‌های رویارویی در فضای دیجیتال تبدیل شده است.
نماینده ویژه رئیس جمهور اظهار داشت: کل حوزه امنیت اطلاعات در اوکراین تحت کنترل خارجی متصدیان غربی قرار گرفته است.
وی افزود، که کشورهای آنگلوساکسون واحدهای سایبری خدمات ویژه ای را برای آموزش هکرهای فعال در فعالیت های ضد روسی به اوکراین می فرستند، در حالی که بودجه اختصاص داده شده برای امنیت اطلاعات در کیف عمدتا دزدی شده است.
در ماه جولای، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفت، که سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده به طور فعال گروه های هکر اوکراینی را در حملات سایبری در برابر روسیه دخالت می دهند. اهداف کلیدی حملات سایبری اشیاء سیستم مالی روسیه، شبکه های حمل و نقل، انرژی و مخابرات، شرکت های بزرگ صنعتی و وب سایت های خدمات دولتی هستند.
دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد: آنچه در حال رخ دادن است نشان می‌دهد که غرب مسیری را برای نظامی‌سازی فضای اطلاعاتی تعیین کرده و روش‌های حملات را بهبود می‌بخشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала