گام ناگوار که ایالات متحده را نابود خواهد کرد

© AP Photo / Craig RuttleБывший президент Дональд Трамп беседует с журналистами во время перерыва в судебных заседаниях в Нью-Йорке
Бывший президент Дональд Трамп беседует с журналистами во время перерыва в судебных заседаниях в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2023
عضو شوید
مشاور سابق اوباما: اجازه ندادن ترامپ قبل از انتخابات، امریکا را از هم خواهد پاشید.
به گزارش اسپوتینک، دیوید اکسلرود، مشاور ارشد سابق باراک اوباما، به سی‌ان‌ان گفت: حذف احتمالی دونالد ترامپ از انتخابات ریاست‌جمهوری، ایالات متحده را "از هم پاره" می‌کند.
اکسلرود هشدار داد: "من در مورد همه اینها تردیدهای بسیار قوی دارم. من فکر می کنم که اگر او واقعاً اجازه نامزدی را نداشته باشد، کشور را از هم خواهد پاشید زیرا ده ها میلیون نفر می خواهند به او رای دهند."
او گفت اگر دموکرات‌ها می‌خواهند ترامپ را شکست دهند، "احتمالاً" باید "در پای صندوق‌های رای" این کار را انجام دهند. همانطور که مشاور سابق خاطرنشان کرد، تلاش‌ها برای برکناری رئیس‌جمهور سابق به نتایج معکوس منجر شد: ترامپ، پس از طرح اتهامات مختلف علیه او، تنها محبوبیت پیدا کرد.
اکسلرود اعتراف کرد: "ما این آزمایش را انجام دادیم و از زمان که اتهامات علیه او شروع کرد، او فقط برنده شد."
Бывший президент США Дональд Трамп. Архивное фото  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2023
انتقاد ترامپ از اقدامات بایدن در قبال اوکراین و اسرائیل
پیش از این، ترامپ اجازه شرکت در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در کلرادو را که قرار است در 5 مارچ برگزار شود، نداشت. ینا گریسولد، وزیر امور خارجه امریکا گفت که این سیاستمدار در صورتی که رد صلاحیت وی در تاریخ های مشخص شده توسط محکمه عالی ایالات متحده تایید نشود، می تواند در انتخابات شرکت کند.
شانا بلوز، وزیر امور خارجه مین، بعداً تصمیم مشابهی را اعلام کرد. ستاد انتخاباتی ترامپ قصد خود را برای تجدیدنظر در این تصمیمات اعلام کرد و آنها را "تلاشی برای سرقت انتخابات و مداخله در آن" خواند.
در 6 جنوری 2021، هواداران رئیس جمهور سابق به ساختمان کانگرس حمله کردند و کار کانگرس را برای چند ساعت مسدود کردند. قوای امنیتی صدها نفر را به اتهام مشارکت در این حمله دستگیر کردند. ترامپ به چهار اتهام متهم شد: توطئه و تقلب از ایالات متحده، توطئه برای مداخله در روند تساروالی رسمی، مداخله و تلاش برای مداخله در نشست های رسمی، و توطئه علیه حقوق. رئیس جمهور سابق در محکمه بی گناهی خود را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала