نیروی دریایی بریتانیا از وقوع یک حادثه برای یک کشتی در سواحل یمن خبر داد

© AFP 2023 / Mohammed HuwaisВид на столицу Йемена Сану
Вид на столицу Йемена Сану - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2023
عضو شوید
مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا از وقوع حادثه امنیتی برای یک کشتی در سواحل یمن خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که گزارشی از وقوع حادثه برای یک کشتی در دریای سرخ در 50 مایل دریایی الحدیده در غرب یمن دریافت کرده است، که بررسی ها در این زمینه در جریان است.
مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: "این نهاد گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در حدود 50 مایل دریایی (92.6 کیلومتری) بندر الحدیده یمن دریافت کرده، این گزارش در حال بررسی است."
مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا به کشتی ها توصیه کرد که در این منطقه جانب احتیاط را رعایت کنند و هر گونه فعالیت مشکوک را به این سازمان گزارش دهند.
پیش از این، جنبش انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، از برنامه خود برای حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا با مقصد بنادر اسرائیل هشدار داده بود. در همین رابطه، آمریکا اعلام کرده بود که در پاسخ به حملات روزافزون حوثی ها به کشتی های مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ یا در حال حرکت به سمت بنادر این کشور، به همراه ده کشور دیگر عملیاتی را برای حفاظت از کشتی ها در دریای سرخ آغاز خواهند کرد. انصارالله در واکنش به این موضوع هشدار داد که حق حمله به کشتی های کشورهای شرکت کننده در ائتلاف مشترک با آمریکا را برای خود محفوظ می دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала